Prowadzisz sklep internetowy? – praktyczne wskazówki

Sklep internetowy – praktyczne wskazówki

Wyobraźmy sobie, że od jutra Internet przestaje istnieć. Ciężko, prawda? Coraz więcej instytucji polega na tym nowoczesnym wynalazku i jego brak mógłby spowodować wiele problemów. Także sprzedaż wiele by ucierpiała, gdyż obecnie, by coś kupić wolimy zamówić to przez Internet (i zapłacić mniej) niż udać się do sklepu stacjonarnego.

„Przejdź do koszyka” – uwielbiamy ten przycisk. W ciągu 24 godzin możemy mieć swoje zamówienie dostarczone pod drzwi naszego domu, a w dodatku możemy poczytać opinie innych klientów na temat danego produktu. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe powstają coraz śmielej i są tak popularnym miejscem zakupów oraz pracy. Jak prowadzić taki sklep? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych wskazówek.

Czy to takie proste?

Handel w Sieci kwitnie, i niemal każdy choć raz otarł się o popularne jak dotychczas aukcje internetowe. Wielu z nas ma na nich wystawione przedmioty, niektórzy nawet zdecydowali się na uczynienie z tego zajęcia swojej metody na zarabianie. Okazuje się jednak, że sporą część funduszy pochłaniają ceny właścicieli takich portali, które trzeba uiścić, kiedy chcemy na nich umieścić ofertę sprzedażową. Lepszym pomysłem jest inwestycja we własny sklep w Internecie.

Podstawowe dylematy

Jak w każdym przypadku, nim zdecydujemy się na wdrożenie planów w życie powinniśmy dobrze zapoznać się z rynkiem i ocenić opłacalność danego sklepu oraz siłę konkurencji.

Od segmentu jaki zdecydujemy się obsługiwać zależą także metody promocji. Inaczej dociera się przecież do klientów kupujących kosmetyki, inaczej do fanów gadżetów elektronicznych,

a osoby zainteresowane zakupem artykułów erotycznych również mają inną specyfikę wpływu na ich decyzję o zakupie. Ważne jest więc to co sprzedajemy. Metody prowadzenia sklepu internetowego z dobrami luksusowymi są inne niż w przypadku sklepu z książkami.

Sprawdź również  Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym w 5 krokach.

Na co zwrócić uwagę?

Powiedzmy, że klient trafił już na twoją stronę. Teraz trzeba sprawić by na niej pozostał na tyle długo, by dokonać zakupów. Słowo klucz brzmi w tym przypadku „przepustowość”. Im płynniej i sprawniej jest on w stanie poruszać się po naszej witrynie tym chętniej zdecyduje się na wydanie swoich pieniędzy na oferowane produkty. W przeciwnym razie nawet ładna grafika i atrakcyjny cennik nie będzie w stanie go przekonać do zakupu.

W środowisku internetowych zakupów ważna jest również nasza widoczność. Strony na popularnych portalach społecznościowych to jeden z podstawowych ruchów w tym kierunku. Innym jest pozycjonowanie swojej domeny. Jeśli nie potrafimy zrobić tego samodzielnie dobrze jest powierzyć to zadanie specjalistom. Od tego zależy, czy klienci szukając produktów z naszej oferty w wynikach wyszukiwania zobaczą nasz sklep, czy też popularność będzie możliwa do zdobycia tylko metodą pantoflową.

O co koniecznie zadbać?

Jeśli chodzi o sklepy internetowe to bardzo ważne jest by sprzedaż zorganizowana była jak najpłynniej i efektywniej. Ceny powinny zawierać opłacalną dla nas marżę. Wysyłka być różnorodna i przemyślana – np. zawarcie kontraktu z określoną firmą kurierską. Oferując szybka wysyłkę dobrze jest się zatowarować, by uniknąć sytuacji, kiedy nie możemy zrealizować zamówienia, gdyż nasz dostawca nie ma danego produktu w magazynie. Opisy produktów to również ważny element oferty sprzedażowej,

więc dobrze jest zatrudnić (lub samemu napisać) copywritera – kiedy sklep już się rozwinie. Na koniec pozostaje nam budowanie relacji z klientami, w taki sposób, by chętnie wracali na naszą stronę i jak najczęściej chcieli dokonywać kolejnych zakupów.

Materiał przygotowany przy współpracy z blogiem IT.