Category

E-biznes

5 sposobów zarabiania na blogu

Zarabianie na blogu jest możliwe. Oczywiście, tylko nielicznym udaje się utrzymać wyłącznie z blogowania, ale warto poświęcić chwilę by poznać sposoby na zarabianie na blogu, oraz zacząć zarabiać samemu – nawet jeżeli zarobki te miałyby wystarczyć tylko na cotygodniową kawę. Do wszystkiego dochodzi się przecież małymi kroczkami.

5 sposobów zarabiania na blogu

  • Google AdSense

Jedna z najczęściej wybieranych przez blogerów metod zarabiania na blogu pozwalająca na comiesięczne zarobki wynoszące od kilku do kilkuset euro miesięcznie. Jeżeli korzystasz już z Google AdSense, bądź dopiero zamierzasz spróbować – przeczytaj koniecznie wszystkie części Poradnika Google AdSense – który pomoże Ci zwiększyć zarobki z reklam.

  • Reklama bezpośrednia

Najbardziej opłacalna z punktu widzenia blogera ze względu na możliwość negocjowania odpowiadających nam kwot oraz formatów reklam. Wymaganiem reklamodawców w takim przypadku jest duża popularność bloga (liczba odwiedzin, odsłon, aktywność użytkowników). Najchętniej wybieranymi oraz najpopularniejszymi formatami reklam są 728×90, 120×600, 300×250 oraz 125×125.

  • Sprzedaż produktów

Sprzedaż produktów stworzonych przez nas samych, takich jak ebooki, szkolenia czy treść premium.

  • Programy afilacyjne

Umożliwiające promowanie produktów bądź usług firm w zamian za prowizję w przypadku sprzedaży. Na polskim rynku istnieje szeroki wachlarz programów afilacyjnych zawierających produkty i usługi z prawie każdej dziedziny życia. Nie powinno być więc problemów ze znalezieniem czegoś odpowiedniego na każdego bloga.

  •  Recenzje/Sponsorzy/Dotacje

Blogerzy coraz częściej otrzymują od agencji reklamowych propozycje współpracy polegającą na recenzowaniu określonych produktów. Tak jak i w przypadku reklamy bezpośredniej, tak i tu wymagana jest duża popularność bloga.

Sponsoring oraz dotacje to dodatkowe źródło dochodu dla blogerów, którzy mają dobry kontakt ze swoimi czytelnikami.

  • Wpisy promocyjne

Umożliwiające promowanie produktów bądź usług firm w zamian ekwiwalent pieniężny. Polega to na umieszczeniu na naszym blogu wpisu promujący produkt jakiegoś producent.Na polskim rynku istnieje kilka programów umożliwiający automatyzację tego procesu np. Whitepress.

A Wy? Znacie jeszcze jakieś sposoby zarabiania na blogu? Podzielcie się nimi w komentarzach, a także podzielcie się tym artykułem klikając jeden z przycisków poniżej.

Zarabianie na Instagramie

:

justify;">Czy zarabianie na Instagramie jest trudne?

:

justify;">Jeśli jesteś marketerem lub osobą odpowiedzialną za social media, pewne jest to, że jesteś narażony na wyzwania, które związane są np. z połączeniem mediów społecznościowych z ROI i obronie wartości inwestycji w takich platformach społecznościowych jak Instagram. Read More

Prowadzisz e-biznes? Uwaga! Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.

:

justify;">Prowadzisz e-biznes? Uwaga! Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.

Jeśli szukasz czego dotyczy zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku przypomnij sobie jakie prawa już dziś przysługują konsumentom. Podstawą polityki konsumenckiej jest konstytucyjne prawo, zgodnie z którym „Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi” . :

//sylwesterjezierski.pl/prowadzisz-e-biznes-uwagazmiana-prawa-konsumenckiego-w-2015-roku/#more-1676" class="more-link">Read More

Najważniejsze wskaźniki marketingu internetowego

Najważniejsze wskaźniki marketingu internetowego

Marketing internetowy jest bardzo dobrze mierzalnym kana­łem, jednak aby móc wyciągać odpowiednie wnioski, trzeba poznać wskaźniki i ich znaczenie, gdyż dzięki nim będziemy mogli podejmować prawidłowe decyzje doty­czące naszych działań promocyjnych w Internecie. W niniejszej książce spotkamy się jeszcze wiele razy z wymienionymi w tym podrozdziale wskaźnikami, jednak warto już na samym początku wspomnieć, z jakimi najważniejszymi wskaźnikami będziemy mieli do czynienia w marketingu internetowym.

Odsłony strony

Odsłony strony to wskaźnik pokazujący nam, ile razy odwiedzający obejrzał wszystkie podstrony serwisu. Za każdym razem, kiedy odwiedzający stronę główną przejdzie do innej podstrony serwisu, liczona jest kolejna odsłona. Na przykład, gdy internauta zajrzy na stronę główną serwisu, a następnie na stronę z kontaktem i opuści serwis, oznacza to, że podczas jednej wizyty nastąpiły dwie odsłony serwisu.

Liczba unikatowych użytkowników strony

Liczba unikatowych użytkowników wskazuje, ilu niepowtarzalnych użytkowników odwiedziło witrynę w danym okresie. Oznacza to, że jeśli w ciągu jednego dnia użytkownik A wszedł na stronę www.jakasstrona.pl 10 razy, a użytkownik B wszedł na tę samą stronę 3 razy (i byli to jedyni rozpoznani użytkownicy unikatowi), to liczby unikatowych użytkowników w ciągu badanego dnia dla strony www.jakasstrona.pl wynosi 2. W tym wypadku nie ma znaczenia, ile razy użytkownicy odwiedzili daną witrynę.

Liczba kliknięć

Wskaźnik liczby kliknięć, inaczej zwany CTR (ang. Click Through Rate) odnosi się najczęściej do ilości kliknięć na różnego rodzaju reklamy. W ten sposób liczona jest także ich skuteczność. Im więcej kliknięć w stosunku do wyświetleń reklamy, tym jest ona skuteczniejsza.

Wskaźnik konwersji

Konwersja to wykonanie przez odwiedzającego pewnej czynności określonej przez właściciela witryny, na przykład zakup towaru. Współczynnik konwersji jest stosunkiem liczby konwersji do liczby kliknięć na reklamę prowadzącą do strony  z zadaną czynnością. Jeśli 10 osób kliknęło na baner reklamowy na stronie, gdzie się reklamujemy, a tylko jedna z nich kupiła reklamowany towar, to wskaźnik konwersji j wynosi 10% (1/10).

Zwrot z Inwestycji ROI

Wskaźnik ROI (ang. Return On Investment) to najważniejszy wskaźnik, jeśli chodzi o bieżącą ocenę opłacalności działań marketingowych. ROI określa, ile zarabiamy na konkretnej inwestycji w reklamę. Jeśli inwestując 100 zł w reklamę internetową uzyskujemy 200 zł dochodu, wskaźnik ROI wynosi 100%, czyli na każdej zainwestowanej złotówce zarabiamy kolejną. Na przykład:

ROI=(2oozł-1oozł)/100zł*100%

Biorąc pod uwagę wskaźnik ROI, mamy pewność, że bieżące działania są oparte na decyzjach przynoszących nam wymierne korzyści.

Wartość życiowa klienta

Życiowa wartość klienta (ang. LTV – Life-time value), zwana także wartością klienta w czasie, uznana jest za lepsze narzędzie pomiarowe niż ROI, ponieważ jako jedyny ze wskaźników pozwala powiązać ze sobą liczbę klientów obecnych i przyszłych, koszty oraz przychody.

Życiowa wartość klienta to bieżąca wartość przyszłych zysków z klientów bieżą­cych i przyszłych, czyli LTV to zaktualizowany zysk, jaki otrzymujemy w wyniku transakcji z klientami obecnymi i przyszłymi w założonym okresie.

Źródło:


Przemysław Modrzewski:”Google AdWords w praktyce Skuteczna reklama w Internecie”