Co to jest SERP i co ma wspólnego z moją stroną?

Prawdopodobnie widzisz SERP każdego dnia nawet o tym  nie wiedząc!

Oto przykład SERP dla frazy „ubezpieczenie samochodu”.

przykład wyników SERP
przykład wyników SERP

 Wygląda znajomo?

 [alert-warning]”SERP” jest angielskim skrótem „Search Engine Results Page” który oznacza w wolnym tłumaczeniu „strona wyników wyszukiwania”.[/alert-warning]

Krótka historia SERPów

Od lat wszystkie  SERPy wyglądał dokładnie tak samo.  W skład wchodziło kilka reklam na górze i z boku 10 naturalnych wyników wyszukiwania które wyszukiwarka uznawała za najbardziej istotne. Ponieważ „każdy” z wyników wyszukiwania wyglądały tak samo, Nas, jako poszukiwaczy interesowały tylko górne wyniki które „zazwyczaj” były najbardziej istotne.

CTR wyników wyszukiwania
CTR wyników wyszukiwania

 [alert-warning]Powyższa grafika przedstawia  badania Cornell  z 2006, w których wynik # 1 przejmuję ponad 56% kliknięć na pierwszej stronie.[/alert-warning]

Jak  zmieniały się SERPy ?

Jako że Internet ewoluował na przestrzeni lat,  technologię wyszukiwarek także uległy zmianie. Polepszyła się ich zdolność do przedstawiania poprawniejszych wyników wyszukiwania.

Wszyscy wciąż walczą  o wynik nr 1 w SERPAch,(pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania). Przynosi on nam najwięcej ruchu i sprawia, że strona staję się popularna. Jednakże dziś istnieje również kilka sposobów, na wyróżnienie się i zyskanie większej ilości kliknięć niż konkurencja.

By pokazać przykład na to, jak SERP zmieniły się w ciągu kilku ostatnich lat spójrzmy na wyniki wyszukiwania dla zapytania „Games of Thrones”.

Rzuć okiem na poniższy zrzut ekranu. Wymień wszystkie nowe, dodatkowe elementy. Ok, gotowy? Start!

3

Są to:

  • obrazki
  • wideo (w tym przypadku ich nie ma)
  • oceny(gwiazdki)
  • recenzje
  • mini site links (linki do podstron)
  • knowledge Graph box (Graf wiedzy po prawej stronie zazwyczaj oparty na Wikipedii).
  • wiadomości (możliwe po założeniu specjalnego konta)
  • przepisy(w tym przypadku ich nie ma)

Znacznie różni się od wyników w 2006r. Nie ma tu możliwości abyś trafił na informację nie związaną z filmem nie sądzisz?

Jak ludzie przeszukują sieć?

Jeśli chodzi o poszukiwania w Internecie,  większość ludzi opiera swoją ścieżkę wzroku na kształcie litery F. Rzadziej Z. Istnieje ku temu kilka przyczyn.

  • większość języków jest czytana od lewej do prawej, od góry do dołu.
  • większość wyszukiwarek umieszcza treść reklam w lewym górnym rogu strony (NAUKA OD NAJLEPSZYCH).
Sprawdź również  Rankbrain-Google oddaje swój biznes w ręce sztucznej inteligencji?

4

Korzyści z z optymalizacji strony dla SERP

 [alert-warning]Nasz wzrok bardziej przykuwają kolorowe obrazki niż tekst. Rewolucja socialmedia, zdjęcia, emotikony(dokładniej wyrażające emocję), dynamika reklam i obrazów odzwyczaiła nas na dobre od żmudnego skanowania tekstu.-IMHO [/alert-warning]

Co za tym idzie dzięki odpowiedniej optymalizacji możemy uzyskać więcej kliknięć. Im więcej nas w SERP tym lepiej. Największą zaletą jest to, że  możemy przykuć uwagę Internauty i zachęcić go do kliknięcia w twoją stronę mimo tego, że zajmuje ona niższą pozycję.

Czego potrzebujemy?

Na naszej stronie musimy zaimplementować przede wszystkim  Rich Snippets, Breadcrumbs, lub Sitelinks Search Box. Każda strona jest inna więc nie będę wchodził w szczegóły. Zainteresowanych kieruję oczywiście do strony Google Markup.

Pytania i odpowiedzi

P: Czy ta implementacja zwiększyć moje pozycję w Google?

O: Krótka odpowiedź brzmi: nie.(lub dla purystów „jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie”)

Długa odpowiedź brzmi: Jeśli w wynikach,  pokazują się obrazy z twojej strony jest możliwość, że ludzie mogą wykorzystać w artykule twoje zdjęcie/obraz  i umieścić link dofollow do źródła.(linki są do dziś dzień główny czynnikiem wysokich pozycji). Plotki mówią również o zwiększeniu pozycji wyszukiwania przez wysoki CTR wyniku. –Nie widziałem dokładnego testu więc nie wiem.-IMHO

P: Czy ta implementacja  zagwarantuje mi zwiększenie klikalności?

O: Po pierwsze, każda branża jest inna. Po drugie, nie znam algorytmów wyszukiwarek, które się stale rozwijają, więc nie ma gwarancji, że wdrożenie tych strategii podniesie twoję CTR w jedną noc. Jeśli spojrzeć na liderów w branży wszyscy stosują te rozwiązania, aby uzyskać przewagę nad konkurencją.

P: Jak długo trzeba czekać na to, aby dodatkowe informację pojawiły się w wyszukiwarkach?

O: Krótka odpowiedź brzmi: to zależy. Długa odpowiedź brzmi: Po optymalizacji ,wyszukiwarki muszą ponownie zaindeksować twoją witrynę(stronę). Proszę nie myśleć, że tylko dlatego, że wprowadziliśmy zmiany na swojej stronie zostanie ona automatycznie zaktualizowana. W dodatku nawet pomimo POPRAWNEJ implementacji dodatkowe elementy mogą być nadal niewyświetlane.

Sprawdź również  Najważniejsze wskaźniki marketingu internetowego

P: Czy te rozwiązanie zawsze działa?

O:Wyszukiwarki są stale rozwijane i testowane. Prawdopodobnie słyszałeś kiedyś o Google Authorship. Niedawno został  usunięty z wyników więc zdjęcia autorów artykułów nie są już dłuzej wyświetlane. Ten sam los może czekać i te- wyżej wspomniane- rozwiązania.

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat pozycjonowania, powiększania sprzedaży w sklepie internetowym i promocji w sieci zapraszam do kategorii SEO.