O jakich statystykach nie mówić klientowi SEO?

O jakie statystyki seo chodzi?

Pozycjonowanie  (SEO) jest branżą, w której warunki gry ulegają dość dynamicznej zmianie.

Co dziś jest na Topie w następnym roku może być negowaną przez wszystkich sztuczką. By zachować swoją konkurencyjność, właściciele firm i marketingowcy starają się być na bieżąco w temacie najnowszych trendów pozycjonowania. Jednym z najlepszych sposobów, na zdobycie informacji są statystyki seo. Oto lista jednych z najciekawszych danych dotyczących SEO, których z pewnością “nie będziesz chciał przekazać klientowi!” 😉

Zaczynajmy!

*Dane te pochodzą z różnych badań znalezionych w sieci. W dodatku każde z tych źródeł może posłużyć Tobie, jako natchnienie do stworzenia własnej listy lub jako źródło wiedzy w procesie doskonalenia swoich umiejętności  pozycjonera.

50% zapytań do wyszukiwarki składa się z 4 słów lub więcej

Skupiasz się tylko na krótkich słowach kluczowych? Może warto rozważyć inną strategię. Według tej statystyki seo, połowa wszystkich wyszukań pochodzi z długiego ogona słów kluczowych. Dodanie do listy słów targetowanych kilku dłuższych sformułowań, może znacząco wpłynąć na twój przyszły sukces! Longtail to moc!

tail2

Źródło: WordStream

57% marketerów B2B deklaruję, że SEO ma największy wpływ na generowaniu leadów

Jest to to jedna z najważniejszych statystyk dla osób potencjalnie zainteresowanych pozycjonowaniem. Nie social media, nie e-mail marketing, nie WOM (czyt. eWOM) a  SEO ma największy wpływ na generowanie leadów sprzedażowych w sektorze B2B.

ezgif.com-optimize (2)

Źródło: NewsCred

Wyszukiwanie w Internecie jest punktem startowym dla 60% podróżników

Czy jesteś blogerem podróżnikiem? Dobra wiadomość, twoja publiczność kocha Googlować!

ezgif.com-optimize (1)

Źródło: Search Engine Watch

81% procesów zakupowych B2B zaczyna się od wyszukiwarki internetowej a 90% kupujących twierdzi, że kiedy będą gotowi na zakup to “Cię znajdą”.

Bądźmy szczerzy, wszyscy niby o tym wiedzą. Każdy z nas sięga do sieci po informację zanim dokona większego zakupu. Zapewnienie, że twoje produkty i usługi są łatwe do odnalezienia a informację na stronie rozwiewają możliwie jak najwięcej wątpliwości, maksymalizuję twoje szanse na sprzedaż.

Źródło: Freely.net

Wyszukiwarka zajmuję pierwszą pozycję, jeśli chodzi o źródło ruchu na witrynach ze zwykłym contentem, pokonując social media z przewagą 300%!

Social media są świetne, ale ruch organiczny jest jeszcze lepszy. Zamiast skupiać się na ruchu z kont społecznościowych, potraktuj je, jako narzędzie wspierające.

Źródło: IronPaper.com

57% wszystkich wyszukań organicznych przejmują wyniki top 3

Sprawia to, że ​​chcesz być w TOP 1-3 czyż nie?

Jeśli to możliwe, dąż do tego by dostać się w wymarzone Topy a to naprawdę zmaksymalizuje ruch organiczny. Jeśli to nie jest “możliwe” lub stanowczo przekracza twój budżet, spróbuj z mniej konkurencyjnymi frazami. Nawet przy mniejszych nakładach jest szansa na zdobycie ruchu organicznego. Topy z długiego ogona to też topy 🙂

optify-ctr-1-20-png

Źródło: HubSpot

Po odnalezieniu firmy w wynikach lokalnych 50% użytkowników mobilnych odwiedza to miejsce w ciągu następnego dnia!

Jadę do Ciebie!
Jadę do Ciebie!

To miło wiedzieć, że prowadzisz swoją działalność w okolicy. Dobrze zoptymalizowanie witryny dla urządzeń mobilnych oraz pozycjonowanie lokalne może doprowadzić użytkowników przez lejek sprzedażowy, prosto pod twoje drzwi!

Źródło: Searchengineland.pl

66% firm najlepszych w swojej branży uwzględnia optymalizacje SEO w procesie tworzenia treści marketingowych od samego początku.

Chcesz być najlepszym w swojej klasie? To proste! Uwzględnij optymalizację treści dla wyszukiwarek w swojej strategii  marketingowej od samego początku, a uzyskasz odpowiednią przewagę.

aApKrgp_700b

Źródło: Contently

Firmy, które blogują mają więcej zaindeksowanych podstron niż te, które tego nie robią. Wartościowy indeks = leady!

Myślisz, że nie stać Cię na prowadzenie  bloga? Ta statystyka mówi, że nie możesz sobie pozwolić na taki komfort. Tworzenie treści, które są zoptymalizowane dla wyszukiwarki  to absolutna konieczność. Zacznij już dziś i powiększ swoje szanse na zaistnienie w sieci.

IM_bestpractices_chart1

Źródło: blog.hubspot.com

Wyniki z Wikipedii  znajdują się w TOP 10 dla ponad 50% zapytań

Ta statystyka mówi nam, że jest o co walczyć i jest sporo do zrobienia 🙂

tumblr_mmwl4erFiF1s2kxflo1_500

Źródło: Stonetemple.com

To już koniec! Znasz podobne ciekawe statystyki seo? Podziel się w komentarzu!

PS: Dziś “hejty” przyjmuję tylko w memach.

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "O jakich statystykach nie mówić klientowi SEO?"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
viewAdam
Gość

Topy z długiego ogona to też topy ;0
Tak i nawet każda strona może mieć taki wynik 🙂
Tylko ile razy…. w roku będzie wejście z takiego słowa ?
Z obserwacji:
Zawartość: kilka “zdjęć” nigdzie z niczym niepowiązana poza własną stroną jest w top10 jakieś tam zdjęcie opis w nazwie pliku i odpowiedni katalog ale zero jak to nazywacie “contentu” lub niewiele brak pracy nad opisem. Nie wiem na jakiej podstawie google podniosło to tak wysoko.
Ale duży materiał w popularnym przepozycjowanym 😉 “haśle” jest poza wyszukiwarką, 😀 “na długi ogon” coś się pojawia 😉

sylwesterseo
Gość

Drugiej części nie rozumiem ale postaram się odpowiedzieć na pierwszą. Najlepszą opcją jest oczywiście pozycjonowanie się na główną frazę TOP3 która pociągnie długi ogon. Chodzi bardziej o to, że można spróbować wejść w TOP3 z czymś dłuższym a to siłą rzeczy też pociągnie za sobą swój długi ogon.

wpDiscuz