Content marketing – odpowiedź na potrzeby „trudnych” marek

Każda marka, czy to bardziej, czy mniej atrakcyjna ma ten sam cel – osiągnąć sukces, czyli zostać zauważonym w morzu konkurencji. To samo dotyczy naszej przykładowej firmy, która na co dzień, jakby nie patrzeć zajmuje się wywozem nieczystości.

Jeśli firm podobnych, podobnie nieatrakcyjnych jak ona jest wiele i w związku z tym cierpią na brak zainteresowania, to czas wyjść do ludzi, dać się znaleźć i … polubić. Jak? Właśnie poprzez działania content marketingu.

Zacznijmy od strony internetowej!

Nie będziemy tu odkrywcami, jeśli powiemy, że dobra strona internetowa to okno na świat. I rzeczywiście, jeśli chce się być zauważonym, trzeba sobie to okno otworzyć i to bardzo szeroko. Strona jest wizytówką firmy i powinna być tak zaprojektowana, aby swoją estetyką zachęcała do pozostania dłużej i zapoznania się z ofertą. Potrzebna jest więc odpowiednia grafika. A gdy już internauta wejdzie, trzeba zainteresować go odpowiednią treścią.

I tu wkracza content marketing

  • Jak powinna wyglądać taka strona?
  • Co powinno być na niej zawarte?

Czy zwykły beczkowóz i nachalny tekst sprzedażowy „jesteśmy najlepsi, wywieziemy Twoje nieczystości szybko i fachowo” to jedyne, co może firmie asenizacyjnej zaoferować reklama?

bio-42609_960_720Oczywiście, że nie. Wokół takiej firmy można zbudować całkiem przyjemny, atrakcyjny wręcz kontekst. Na przykład skoncentrować się na ochronie środowiska, która w ostatnim czasie stała się modna, cool i trendy. Pokazać usługę z innej perspektywy i pod jej kątem stworzyć i grafikę, i ciekawe teksty.

Drogowskazy do strony, czyli słów kilka o link building

Jak sprawić, aby internauci trafiali na tę właśnie stronę? Co zrobić, aby pomimo wielu innych, podobnych stron, odwiedzana była ona chętnie i często? Najlepszym sposobem jest rozmieszczenie w sieci swoistych drogowskazów. Fachowo nazywa się to Link Building.

Sprawdź również  semKRK #2 – czyli pizza, piwo i…potężna dawka wiedzy od najlepszych!

Polega to na zamieszczaniu na innych stronach, portalach wartościowych tekstów (np. porad, które rozwiązują konkretne problemy z użytkowaniem szamba) wraz z linkiem do naszej strony. Oczywiście ważne jest, aby linki umieszczane były na wartościowych blogach, serwisach tematycznych czy forach i by znajdowały się w otoczeniu równie ciekawych i zbieżnych tematycznie treści, które dostarczą czytelnikowi poszukiwanych informacji, czy ciekawych wiadomości.

Reklama szamba na Facebooku i YouTube ? Czyli jak wykorzystać social media

Jeśli firma chce być znaleziona, musi być tam, gdzie ludzie szukają. A dziś wielu szuka właśnie w mediach społecznościowych. Dlatego też błędem byłoby nie stworzyć profili stanowiących dopełnienie działań w obszarze content marketingu.

Przykładowy filmik instruktażowy na Youtube – pod spodem Q&A.

Kierując się zasadą spójności, tak ważnej w identyfikacji wizualnej firmy, należy profile takie prowadzić wykorzystując motyw, który nadaje charakter stronie www, a jednocześnie w sposób niebanalny, inteligentny, zaskakujący. Jak?

Chociażby prezentując usługi w kontekście dbania o czystość Polskiego Morza, a co za tym idzie, jakość wody, czy mięsa ryb, które w nim pływają.

Google AdWords – czyli, jak nie utonąć wśród konkurencji

Konkurencja zawsze była, jest i będzie i absolutnie nie należy się jej bać, ani tym bardziej zachowywać w stosunku do niej nieczysto. Dobra, uczciwa reklama pozwoli Ci skutecznie się wypromować, być o krok, a nawet dwa przed konkurencją. Doskonałym przykładem jest kampania Google AdWords, która pomoże w krótkim czasie precyzyjnie trafić do interesującej Cię grupy odbiorców. Dzięki niej szybko rozpropagujesz swoją firmę czy usługi, zwiększysz rozpoznawalność marki, zbudujesz listę osób zainteresowanych np. Twoimi usługami a pośrednio zwiększysz ruch na stronie internetowej.

Sprawdź również  Brand blogging - co to takiego?

 Agencja content marketingowa tworząc wokół firmy odpowiedni content jest w stanie uczynić ją nie tylko znaną, ale i ciekawą, a nawet modną. Odpowiednio dobrane słowa, ujęte w odpowiednim kontekście i opublikowane we właściwym miejscu potrafią wywindować firmę z pozycji „kopciuszka” na pozycję „księżniczki”. Trzeba tylko dostrzec drzemiący w niej potencjał i umiejętnie go wykorzystać.