Promocja w mediach społecznościowych.

Wstęp

Promocja w mediach społecznościowych to w dzisiejszych czasach  bardzo gorący temat. Jedni uważają, że bez niej nie da się obejść za to drudzy zrażeni nieskuteczność(zazwyczaj związaną ze złą strategią) przywiązują do niej minimalną uwagę. Z mojego punktu widzenia uważam jednak, że warto. Przyjrzyjcie się tym kilku radom a z pewnością promocja w social media nabierze dla was większego sensu. Zaczynamy!

1.Profile społecznościowe.

Ważne, by posiadać profile na wszystkich największych portalach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+ to podstawowa i obowiązkowa trójka. Jeżeli masz możliwość tworzenia materiałów video kolejnym portalem na którym musisz być staje się Youtube. Gdy tworzysz profesjonalnego bloga, związanego przykładowo z wykonywanym przez siebie zawodem, to warto zarejestrować się również na Goldenline czy Linkedin. Blogi lifestylowe czy modowe powinny także zainteresować stworzeniem konta na  Pinterescie.

2.Dziel się nowo powstałym contentem.

Dziel się nowymi artykułami na swoich profilach społecznościowych. Udostępniaj linki i staraj się rozpoczynać dyskusję związaną z tematem.

3.Ułatwiaj dzielenie się czytelnikom.

Umieść ręcznie, lub za pomocą odpowiednich wtyczek do WordPressa widoczny przyciski umożliwiające dzielenie się artykułem na portalach społecznościowych. Najlepiej gdy przyciski te znajdą się bezpośrednio pod artykułem, by zaraz po przeczytaniu czytelnik mógł  podzielić się treścią z innymi.

4.Umieść na blogu odnośnik do wszystkich profili społecznościowych.

Poinformuj czytelników o istnieniu profili społecznościowych Twojego bloga. Zachęć ich do dołączenia. Dzięki temu, publikując w przyszłości nowe artykuły będą oni w stanie być z Twoim blogiem na bieżąco, a Ty zyskasz stałych czytelników. Oraz wesprze to promocje w mediach społecznościowych.

5.Umieść na portalach społecznościowych odnośniki do swojego bloga.

Nie zapomnij o powiązaniu kont społecznościowych ze swoim blogiem. Umieść na nich odnośnik do bloga oraz krótką informację. Niech osoby które trafią na profil społecznościowy wiedzą jak dotrzeć na bloga.

Sprawdź również  Czy używać tagów na stronie?

6.Bądź aktywny i nawiązuj kontakty.

Nie traktuj portali społecznościowych tylko i wyłącznie jako miejsca na które od czasu do czasu wrzucisz link do nowego artykułu. Staraj się budować społeczność i nawiązywać kontakty. Bądź aktywny, komentuj, dyskutuj. Każda wartościowa dyskusja to dobra promocja w mediach społecznościowych.

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat pozycjonowania, powiększania sprzedaży w sklepie internetowym i promocji w sieci zapraszam do kategorii e-commerce.