Optymalizacja strony kategorii pod względem seo

Tagi i kategorie są przykładami systemu taksonomii. Domyślnie -w najbardziej popularnym na chwilę obecną system CMS WordPress- rozróżniamy dwa domyślne typy tj. kategorie i tagi. Oczywiście można ich dodać więcej. W przypadku prawidłowego stosowania, dobrego systemu  taksonomii może zwiększyć widoczność naszej strony w wyszukiwarkach.

Należy jednak pamiętać, że ich złe  wykorzystanie może odnieść również negatywne skutki. W tym artykule odpowiemy sobie dlaczego ich zastosowanie jest tak ważne oraz  jak z prawidłowo z tego korzystać.

Strony kategorii są ważne bez względu na to czy jest to blog czy strona e-commerce. Często pojawiają częściej w  pierwszych wynik w wyszukiwarki niż nasze dopracowane artykuły.

Powinny one zatem staranie uzupełnione, zoptymalizowane i przyjazne użytkownikowi.

W poniższym artykule skupie się na optymalizacji pod kątem najpopularniejsze w Polsce wyszukiwarki, czyli Google.

Dlaczego ważna jest optymalizacja stron kategorii?

Kategorie zapobiegają „rywalizacji” między poszczególnymi stronami. Jeśli sprzedajesz stroje kąpielowe i masz zoptymalizowaną każdą stronę produktu, wszystkie te strony będą rywalizować na frazę „strój kąpielowy”. Gdy uzupełnimy strony produktowe w opisy ich konkretnych marek, modeli kolorów linkujemy je wszystkie frazą „kostium kąpielowy” do strony kategorii. W ten sposób strona kategoria ma najwyższą pozycję na frazę ogólną „strój kąpielowy”, podczas gdy strony produktowe rankuję na bardziej sprecyzowane zapytania użytkowników np. „strój kapielowy w paski dla dzieci”.

Od czego zacząć optymalizacje strony kategorii?

Optymalizacja strony pod kontem wyszukiwarek internetowych bywa dużym wyzwaniem dla właścicieli sklepów internetowych. Dodatkowo, problemy mogą pojawić się aż na dwóch poziomach: technicznym oraz przy tworzeniu treści. Dużo zależy tu od trzech podstawowych czynników:

  1. technologii sklepu
  2. wielkości strony
  3. zasobów ludzkich i ich kompetencji

Pomimo, iż cały proces może przysporzyć wielu problemów prawie zawsze warto podjąć takie wyzwanie.

Sprawdź również  Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Z mojego doświadczenia wynika, że sama optymalizacja serwisu może zwiększyć ruch na stronie nawet o 100%.

Oczywiście wiele zależy od pozostałych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

[alert-success]Po więcej w temacie Co należy wiedzieć o wyszukiwarkach i pozycjonowaniu?[/alert-success]

Najważniejsze elementy

Pomimo, że cały proces może wydać się dość skomplikowany, w niektórych okolicznościach cześć najważniejszych zmian można wprowadzić bardzo łatwo. Oto elementy którym powinniśmy przyjrzeć się w pierwszej kolejności:

  • Meta title – powinien być indywidualny w obrębie całej witryny, dobrze opisywać stronę i zachęcać do kliknięcia ponieważ będzie pokazywał się w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważne jest także, aby w tekst tytułu wpleść zgrabnie pozycjonowane frazy, gdyż jest to jeden z najważniejszych czynników rankingujących. Najlepiej zrobić to tak jak ja zrobiłem na stronie programu Pinnacle Studio w moim sklepie.
  • H1 – nagłówek widoczny na stronie. Warto zadbać o to aby nie powtarzał się w obrębie serwisu i nie dublował się z meta tiltle.
  • Unikalne opisy – opisy i teksty w obrębie serwisu powinny być unikalne i wyczerpująco opisywać temat. W tekstach powinny znaleźć się również słowa kluczowe, które mają ściągać ruch na naszą stronę — pamiętajmy jednak o umiarze.

Temu również warto się przyjrzeć

Czynniki nie mające bezpośredniego wpływu na pozycje, którym warto się przyjrzeć:

  • Meta description – jest to opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania. Powinien zachęcać do odwiedzenia strony, warto zawrzeć w nim call to action lub inny przekaz reklamowy.
  • Dane strukturalne – są to dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub tylko przekazywane przeglądarce. Dzięki nim można np. wyświetlać pod swoim wynikiem wyszukiwania ocenę artykułu lub produktu.

PS: Opis kategorii się nie wyświetla?

Stworzyłeś niesamowite opisy ale one nie są wyświetlane? Nie martw się. Dzieje się to dlatego ponieważ twój szablon lub projekt twojej strony internetowej, którego używasz nie obsługuje kategorii opisów. Do tego niestety trzeba trochę magii WordPressa. Zostawiam Ci link z funkcją którą trzeba zaimpletentować w szablonie, aby wyświetlić te opisy z CATEGORY_DESCRIPTION (). Nie rozumiesz nic z tych znaczków? Lepiej te bardzo krótkie zadanie zlecić jakiemukolwiek webdeveloperowi.

Sprawdź również  Jak przyśpieszyć Wordpressa?

Proces optymalizacji strony internetowej może wydawać się naprawdę skomplikowany i pracochłonny. Pamiętajcie jednak, że często wprowadzenie nawet drobnej zmiany może mieć pozytywny wpływ na wasz biznes.

Jest to wpis gościnny.

  • Michał Suchecki

    Życzę powodzenia w optymalizacji stron kategorii „pod kątem najpopularniejszej w Polsce przeglądarki, czyli Google.” ;P
    Niestety w artykule znalazło się sporo błędów językowych.

  • Wpis gościnny ale nie mam zamiaru na nikogo zwalać. Proszę napisać co Pana najbardziej razi będę bardzo wdzięczny i z miłą chęcią poprawie.