Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Aby spodziewać się jakichkolwiek zarobków z Google Adsense należy nie tylko posiadać bloga i mieć kilka odsłon. Należy również ten blog zoptymalizować tak, aby stał się opłacalny nie tylko dla Ciebie, ale również dla wydawców a w szczególności dla użytkowników.

Ale zanim o tym, może zacznijmy od samych podstaw, bo nie mogę założyć, że każdy wie dokładnie, co to Google Adsense. Potem szybko przejdę do tego jak dzięki kliku zmiano zwiększyć zwrot RIO, co z pewnością pomoże Tobie i twojej kieszeni.

O samym google Adsense istnieję dużo informacji. Można spędzić wiele godzin starając się objąć rozumem każdy aspekt programu Google Adsense, nawet przed samym umieszczeniem reklamy na swoim blogu. Wydaję mi się jednak, że to strata czasu – spróbujmy przejść do konkretów tak szybko jak to możliwe.

Trzymając się danego słowa, przedstawiam Ci absolutnie minimum niezbędne do zapoznania się z programem Google AdSense.

Dobrze? Zaczynamy!

Co to jest Google AdSense?

Google AdSense to program reklamowy, który umożliwia wydawcom online oraz właścicielom witryn zarabiać na ich stron internetowych i blogach. Chyba proste?

Czyni to z właścicieli -najemcami powierzchni reklamowej. Google używając oprogramowania, które generuję reklamy kontekstowe(patrz poniżej), staję się łącznikiem między najemcami a wydawcami. Jednak to właściciele stron decydują gdzie umieścić reklam. Odpowiada on również za kształt, wygląd oraz formę ewentualnego baneru.

Co Google rozumie poprzez „kontekstowe”?

Dobieranie kontekstowe polega na analizie treści strony, na której reklama jest obsługiwana. Algorytm Google Adsense sprawdza również język użytkownika, jego położenie geograficzne (poprzez IP) jak i inne sygnały działania takie jak informację w ciasteczkach czy wcześniejsza historia wyszukiwania.

To, co ostatecznie nam się wyświetla jest bardzo ważne. Takie spersonalizowane reklamy są elementem strategicznym kampanii marketingowej(targeting). Ma to z założenia spowodować wyższą klikalności(potencjalnej i rzeczywistej liczby kliknięć w poszczególne reklamy).

Dzięki kliknięciom zarabiasz ty oraz sprzedawca(ten drugi poprzez zwrot z ROI). Sam system wydaję się bardzo logiczny. Przecież ja, na swojej stronie również wolę reklamę serwerów lub agencji reklamowych od banerów prezentujących leki lub pampersy…

Sprawdź również  Jakich błędów należy unikać wykorzystując marketing internetowy?

Gdzie mogę umieścić swoje reklamy google Adsense?

Zawartość – Reklamy w treści. W nagłówku, artykułach w panelu z widgetami….

Wyszukiwarka– Pozwala użytkownikom korzystać z oprogramowania wyszukiwarki Google na stronie.

Reklamy mobilne– Wyświetlanie reklam na platformach mobilnych.

Kanały – Można wyświetlać reklamy w kanałach RSS, takich jak FeedBurner.

Domeny – Można wyświetlać reklamy na nieużywanych domenach, które posiadasz.

Współpracownik – Możesz zarejestrować się w Google Affiliate Network, aby połączyć z innymi reklamodawcami.

Wideo – Zarabianie na filmach? Z dużą widownią na Youtube masz szansę na spory zarobek.

Gry – Sprzedawanie gier? Zarabiaj pieniądze poprzez Adsense również tam.

Są to główne, ale nie wszystkie miejsca, gdzie można umieścić swoje jednostki reklamowe google AdSense. Sama ich ilość jest umownie ograniczona do 3 jednostek na stronie.

Jak się zarejestrować?

Jeśli mam być szczery, nie każdy, kto się zarejestruje zostanie z marszu przyjęty do programu Google Adsense. Większość blogerów powinien łatwo przejść proces rejestracji i uzyskać dostęp do konta, ale niektórzy z was mogą mieć dłuższą drogę do pokonania, niż mogłoby się początkowo wydawać.

Zarejestruj się tutaj, aby rozpocząć. Google Adsense (link).

Proces jest zazwyczaj wolny jednak nie przekracza ostatecznie tygodnia. W niektórych okolicznościach zgłaszający musieli poczekać trochę dłużej, nawet miesiąc.

Czy można przyśpieszyć proces akceptacji za pierwszym razem? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. „Tak!”  Wszystko, co musisz zrobić, to upewnić się, że Twój blog i strona nie jest niskiej jakości oraz czy masz przyzwoitą treść oraz odpowiedni ruch. Te, które są odrzucane zazwyczaj wyglądają naprawdę źle, stworzone są tylko dla reklam lub są zbyt nowe.

Dobry projekt, logo, porządna historia zawartości, może kilka komentarzy i ogólne zaufanie(brak wirusów, odpowiednia tematyka) to rzeczy, o które trzeba zadbać przed przystąpieniem do programu Google Adwords.

Co to jest jednostka Google Adsense?

System Google Adsense jest obsługiwane przez wklejenie kodu JavaScript dostarczonego przez Google uruchamiającego się na twojej stronie internetowej.

Sprawdź również  Kim jest Polski konsument e-Commerce?

W kodzie znajduję się specyfikacja reklamy. Jej rozmiar oraz rodzaj. Niestety nie możesz zmieniać kodu. Wystarczy drobna zmiana a reklama nie zadziała.

Obecnych formatach oferowane są następujące:

Polecane:

300 x 250 – średni prostokąt

336 x 280 – Duży prostokąt

728 x 90 – baner

160 x 600 szeroki wieżowiec

Poziomo:

468 x 60 – banner

234 x 60 pół banneru

W pionie:

120 x 600 – wieżowiec

120 x 240 poziomy Banner

Kwadrat:

250 x 250 – Kwadrat

200 x 200 – Mniejszy kwadrat

180 x 150 – Mały prostokąt

125 x 125 – Przycisk

linki:

728 x 15

468 x 15

200 x 90

180 x 90

160 x 90

120 x 90

Zazwyczaj Google Adsense wyświetla w naszych jednostkach linki tekstowe z opisem, obrazki reklamowe lub inne media(np. animację). Możesz zdecydować, jakiego typu reklama ma się pojawić na twojej stronie, a także dostosowywać ich wygląd np. kolorystykę.

Więcej niż kilka opcji i ich odpowiednia konfiguracja potrafi być bardzo skuteczna. By upewnić się, że stwarzamy najbardziej skuteczne sposób reklamy- eksperymentuj. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu zarabiasz ty i twój partner Google Adsense.

Jak można zarabiać?

Świetne pytanie! Wydawcy internetowi i użytkownicy Google Adsense zarabiają w dwóch systemach. Jest to: koszt za kliknięcie (CPC) reklamodawca płaci za kliknięcie. Drugi to: Cost Per Mille (CPM) tu opłacane są wyświetlenia a dokładniej- każde 1000 wyświetleń (Mille).

Wybór system zależy jednak od wydawcy, ale uważam, że warto o tym wiedzieć.

Zwiększając ruchu na swoim blogu możesz wpłynąć na wzrost potencjalnych kliknięć (CPC), które zwiększą twoje zarobki. Podobnie sprawa wygląda z wyświetleniami. Im więcej użytkowników i wyświetleń tym więcej jesteś w stanie zarobić.

To już wszystko, co trzeba wiedzieć w tym momencie, aby rozpocząć swoją przygodę z programem Google Adsense.

Masz pytania związane z Google Adsense? Daj mi znać w mailu lub w komentarzu!