Category

Promocja w sieci

Jakich błędów należy unikać wykorzystując marketing internetowy?

Mimo nabytego doświadczenia w marketingu internetowym, jesteśmy ciągle narażeni na popełnienie jakiegoś błędu. Trendy zmieniają się szybko, więc- łatwo stać się przytłoczonym przez napływ nowych technik i rozwiązań. Często też ciężko zmienić nam stare przyzwyczajenia na nowe. Wygodniej przecież korzystać ze starszych znanych metod marketingowych. Niestety, aby pozostać w grze, trzeba śledzić i na bieżąco kontrolować działania oraz dostosowywać procesy do nowych trendów na rynku.

Read More

Wideo marketing. Poradnik dla leniucha.

Dlaczego tak lubimy wideo?

By odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć, dlaczego i w jaki sposób korzystamy z Internetu. Podczas poszukiwania informacji w sieci zależy nam na czasie. Wyszukiwarki wykorzystujemy do szybkiego dostępu do źródła informacji.  Za zwyczaj zwykły „risercz” w sieci podyktowane jest chęcią zaoszczędzenia czasu.

Z tego względu użytkownicy Internetu zazwyczaj „zachowują się jak rekiny— albo będą ciągle w ruchu, albo zginą. Po prostu nie mają czasu czytać więcej niż to konieczne.”

Podczas takich poszukiwań oczekujemy, że strona załaduję się szybko a informacja z SERP’ów odpowiadać będzie temu, co znajdziemy na stronie oraz będzie ona łatwa do odnalezienia. Czy nie jest irytując, gdy dajemy się złapać na tytuły służące do clickbaitu lub treść nie odpowiada temu, co wyświetlało nam się na liście wyników?

Przeglądając lub skanując strony wiemy, że nie musimy czytać wszystkiego. Podczas odwiedzin większości stron WWW interesuje nas zaledwie część tego, co się na nich znajduje. Szukamy tylko potrzebnych informacji, a pozostała zawartość jest małoistotna. Między innymi dlatego większość z nas polubiło tak znaną i lubianą, zwięzłą Wikipedie.

Co ma do tego wideo marketing?

Filmiki są szybkie, dynamiczne, informację jest nam wręcz serwowana i nie wymaga od nas żadnego zaangażowania. Tak wielkie portale jak Moz korzystają z takich rozwiązań już od dłuższego czasu. Wiedzą, że lekcję wideo prowadzone przez żywych ludzi przyciągną większą liczbę użytkowników niż nawet najlepszy darmowy e-book. Wideo marketing uzyskuję coraz większą przewagę.

Wielką zaletą jaką dodaje nam wideo marketing jest  addytywna metoda komunikacji. W przekazie wideo możemy umieścić komunikat niewerbalny, o którego wadze nawet nie muszę wspominać.

https://www.youtube.com/watch?v=_zwh9dPyidA

W dodatku, by pokazać jak wielki potencjał niesie ze sobą wideo marketing przedstawiam 5 sposobów na to, jak wykorzystać wideo w twoim biznesie. Aha i jeszcze jedno, zanim przejdziemy do dalszej części.  Chciałbym rozwiać jedną ważną kwestię. Mianowicie,

Czy mogę korzystać z wideo marektingu prowadząc działalność gospodarczą, która nie jest szczególnie przyjazna dla tego typu promocji?

 Np. Przedsiębiorstwa sprzedające produkty fizyczne mają przewagę. Ja specjalizuję się w usługach – nie ma nic do pokazania, co za tym idzie nie ma, czego filmować…

Uznałbym to za całkowitą przesadę!

Wierzę, że każda firma może wykorzystać moc, jaką niesie ze sobą wideo marketing. Nie ma znaczenia, co sprzedajesz. Masz wiele możliwości, aby stworzyć film. Spójrz tylko na poniższe przykłady, a jeśli nadal nie wierzysz, daj mi znać w komentarzach poniżej!

Oto 5 sposobów wykorzystania wideo marketingu w swojej strategii marketingowej.

Przedstaw swoją firmę

Film jest doskonałym sposobem, aby wprowadzić swoich klientów do firmy. W taki sam sposób jak tradycyjna telewizja czy reklamy radiowe.  Możesz stworzyć nagranie, które pokazuje, czym się zajmujesz lub co masz do zaoferowania.

Prezentacje wideo, możesz umieścić na swojej stronie, zaprezentować i umieścić ją na wszystkich platformach video np.: vimeo, youtube, dailymotion, vidler oraz umieścić go w innych materiałach marketingowych, takich jak newsletter czy mail ofertowy.

Stworzenie wideo prezentacji pomoże Ci się wyróżnić i przykuć uwagę zainteresowanego odbiorcy.

*Filmik zrobiłem sam w wolnych chwilach i tylko hobbistycznie.

Zaprezentuj swój produkt lub usługę

Wideo może pomóc zaprezentować twoje produkty lub usługi. Jeśli masz produkt w postaci fizycznej, można użyć wideo, aby zaprezentować go w pełnej krasie.

 Możesz również stworzyć film, w którym angażujesz klienta w rozmowę o produkcie, wypytując o każdą z przydatnych cech.

Jeśli oferujesz usługi lub jeśli jest to produkt szczególnie niefotogeniczny albo czujesz, że Twoja firma nie jest najlepszym miejscem do kręcenia czołówki to nie martw się. Zawszę możesz skorzystać z animacji lub prostej dynamiczne typografii. Pamiętaj, że wideo marketing to nie tylko filmy wideo ale także animację i krótkie prezentację.

Zaprezentuj pozytywne opinie

Filmy na youtube staję się coraz bardziej opiniotwórcze. Po pomyślnym zakończeniu transakcji lub po sprzedaży produktu, należy zwrócić się do klienta o wyrażenie jego opinii.

Możesz użyć komentarzy i stworzyć z nich ciekawą animowaną prezentację. Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem jest nagranie swojego klienta, który udziela pozytywnej opinii.

Co z tego, że produkt zdobył prestiżową nagrodę? Meh.

 100 procentowy wzrost sprzedaży? Meh.

 Dostał ciekawą i pozytywną opinie? Przekonałeś mnie…

Twórz wartość dodaną. Filmiki edukacyjne

Możesz wzmocnić swoje relacje z klientami poprzez tworzenie użytecznych filmów pokazujących, jak korzystać z twoich produktów lub usług. W dodatku możesz wzbogacić swojego blog w videokursy dotyczący branży, w której operujesz.

Istnieję wielka szansa, że już kiedyś korzystałeś z takiego tutorialu. Np. obsługa jakiegoś programu lub znalezienie opcji w systemie? Często zastępujemy długie opisowy kurs i wybieramy łatwiejsze rozwiązanie czyli śledzenie tego co dzieję się na ekranie filmiku tutorialu. Często prowadzą Cię łatwo przez wszystkie kroki do celu.

Jeśli sprzedajesz usługi można rozważyć stworzenie filmiku który przedstawia każdy etapy  procesu sprzedażowego. Można to zrobić poprzez nagranie osoby wyjaśniającej lub animację.

Pokaż prawdziwą twarz. Kulisy twojej firmy

Stwórz film, który ukaże publiczność to, co dzieję się za kulisami twojego przedsiębiorstwa.

Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład prezentując linię produkcyjną. Ukazanie montowania wszystkich części składowych, by na samym końcu, pokazać produkt w jego całej klasie.

Możesz nagrywać wywiady z pracownikami lub współpracownikami i umożliwić swoim klientom, aby zobaczyli prawdziwych ludzi którzy stoją za twoją firmą.

Będziesz zaskoczony, ilu z klientów jest zainteresowanych tym, co tak naprawdę dzieję się w twojej firmie. Ponadto, jeśli klient poczuję, że zna Ciebie naprawdę, istnieję wielkie prawdopodobieństwo, że powróci.

Wideo marketing ma coraz większe znaczenie dla każdej firmy. Bez względu na to, czy to firma sprzedaje produkt lub usługę, online czy offline. Badania pokazują, że użytkownik spędza znacznie więcej czasu na stronie internetowej, na której znajduję się wideo. W dodatku nie można zaprzeczyć istnienia tak potężnego medium jakim jest YouTube?

Dziękuję za lekturę!

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat e-biznesu  zapraszam do kategorii e-commerce.

Skuteczny landing page. Rzeczy które może nauczyć Cię konkurencja.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Te pytanie często zadają sobie właściciele nowo powstałych start-upów oraz Ci którzy  przygotowują się samodzielnie do uruchomienia nowej strony WWW. Często są to małe przedsiębiorstwa z ograniczonymi funduszem, tak więc na pytanie te nie może odpowiedzieć im zatrudniony zespół marketingowy.  Szatą graficzną nie zajmuję się również doświadczony i profesjonalny grafik znający proces sprzedażowy. Właściciel takiego przedsięwzięcia musi wtedy polegać na własnej kreatywności, pomysłowości oraz zaparciu do samodzielnej nauki.

Strona docelowe (landing page). Trudny wybór?

Nie pomaga również to, że większość ludzi ma inny zestaw wymagań dotyczący formy idealnej strony landing page’u. Nie ma standardowego rozwiązania. Jeżeli  dla kogoś może okazać się coś bardzo skutecznym rozwiązaniem, niekoniecznie musi działać to również w twoim przypadku. Zależy to między innymi od usługi lub produktu jaki próbujesz sprzedać. Duży wpływ ma również  nawigacja  i ogólny układ strony. Należy zapamiętać, że każda witryna jest inna i spełnia  potrzeb odmiennego(targetowanego) użytkownika. Każdy reklamodawca ma swój sposób na skuteczny landing page a zasady jego konstrukcji są jak tajemnica handlowa.

Czy to znaczy, że nie możemy odpowiedzieć sobie na Nasze pytanie?  Na szczęście, nie. Istnieje kilka zasad, które pomogą Ci w dokonaniu najlepszego wyboru elementów które będą się składać na skuteczny landing page.

Co składa się na skuteczny landing page? Spójrz na to, co jest Ci potrzebne.

Przede wszystkim zwróć uwagę, czego potrzebuję twoja strona docelowa. Czy będzie to prosta forma  rejestracyjna konta? Może coś z pełną listą produktów, ich cechami oraz informacją kontaktową? Może strona z ofertą specjalnych bonów lub kodów referencyjnych?

Wiedząc dokładnie jakich informacji oczekuję od nas klient by zaakceptować naszą ofertę jesteśmy w połowie procesu sprzedażowego.

Przyjrzyj się temu, co chcesz powiedzieć.

Następnie pomyśl o wszystkich najważniejsze informacjach na temat twojej firmy. Spróbuj przedstawić  produkt lub usługę oraz swoją misje. Zawrzyj również CTA(wezwanie do działania).  Pamiętaj jednak, że nie jest to strona „O nas”. Więc czym krótsze opisy, tym lepiej.

Jeżeli próbujesz użyć strony docelowej jako zapalnik mający wywołać zainteresowanie dotyczącego twojego start-upu, nie ma nic gorszego niż wyjaśnienie OD RAZU, kim jesteście i co robicie.

Spójrz na strony docelowe konkurencji

Badania konkurencji to nieodzowny sposób na  wsparcie swoich decyzji.  Rzucić okiem na inne landing page, które odniosły sukces. Oto kilka przykładów( niekoniecznie konkurencyjnych).

Zendesk

zendesk

Zendesk zmieniła niedawno swoją stronę docelową. Mi się podoba, bo jest o wiele lepiej. Stylowe zielone tło, pole rejestracji po środku  oraz olbrzymi  klipartowym obrazek uśmiechniętego Buddy. Nawiązuję  on oczywiście to nazwy firmy. Kroki rejestracji zostały rozbite na kilka etapów. Pierwszy jest tylko email. Celowe działanie które ma na celu uniknięcie odstraszenia potencjalnego użytkownika ilością potrzebnych do wypełnienia pól. Na stronie nie znajduję się nic co mogłoby nas rozproszyć. Zawiera wszystko to czego potrzebuje skuteczny landing page.

Na dole  bardzo proste i  dyskretne linki do polityki prywatności oraz warunków użytkowania.

TweetDeck

tweetdeck

Bardzo ładna i stylowa strona w ciemno-niebieskich kolorach. Zrzut ekranu przesunięty w stronę odwiedzającego serwis  mający na celu jego wyróżnienie. Pod spodem bardzo krótki opis narzędzia. Tylko dwa pola rejestracji. Z osobistych uwag, dodałbym informacje skąd wziąć nazwę użytkownika. Może to jednak wynikać z tego, że z Tweetera korzystam niestety rzadziej niż rzadko.

Dropbox

dropbox

W momencie, kiedy przechodzimy na stronę z linkiem do pobrania, ukazuję nam się standardowy pop-up ze zgodą na instalację. Głównym strona docelowa jest bardzo bezpośrednia i minimalistyczna. W klarowny sposób przedstawiony nam jest etap instalacyjny. Jest też małe wideo, reprezentowaną przez niebieski przycisk odtwarzania.

Wistia

skuteczny landing page

Kolejny i ostatnim przykładem może stać się strona bezpłatnego planu  Wistia’i. Od razu, można zauważyć pola rejestracji. Button – mocno niebieski, minimalnie i ładnie kontrastujący się w sekcja z jasnym białym polem formularza.

Ograniczony do jednego pola formularza w połączeniu z widocznym umieszczeniem eliminuje prawie wszystkie wahania, przed utworzeniem konta …Jeżeli jednak masz wątpliwości, zawsze możesz przejść poniżej, by przeczytać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ). Rozwieją one ostatne wątpliwości. Jasne oddzielenie tych dwóch elementów sprawia, że znacznie łatwiej jest skupić się na konwersji.

To już koniec. Pamiętajcie, że jest to tylko kilka przykładów a każde z tych rozwiązań nie jest doskonałe. Przepis na skuteczny landing page musicie napisać sobie sami 🙂

A wy? Czy znacie stronę docelową, która waszym zdaniem może stać się bardzo dobrym przykładem? Co uznajecie za „faux pas”? Dajcie znać w komentarzach.

Artykuł znalazłeś dzięki frazom:

  • skuteczny landing page
  • jak stworzyć skuteczny landing page
  • przykład landing page’u
  • Co składa się na skuteczny landing page

Co to jest i jak wykorzystać e-mail marketing.

Czym jest e-mail marketing?

Proces ten wiąże się z dostarczaniem wiadomości o treściach komercyjnych grupie ludzi korzystających z poczty e-mail. W tym znaczeniu każdy e-mail wysłany potencjalnemu konsumentowi może być uznawany jako e-mail marketing. Co jest niezbędne przedsiębiorcy, by zacząć go uprawiać? Przede wszystkim niezbędne jest korzystanie z poczty elektronicznej, dzięki której możliwe jest wysyłanie reklam, wszelkiego rodzaju wniosków biznesowych, zabieganie o kupno przez konsumentów nowego produktu lub usługi, jak również prośby o wsparcie finansowe. Termin e-mail marketing odnosi się do wysyłania wiadomości elektronicznych, których celem jest zachęcenie obecnych lub potencjalnych konsumentów do nawiązania relacji z handlowcem, którym może być nie tylko przedsiębiorca, jak również duża firma.

Co można osiągnąć, dzięki korzystaniu z e-mail marketingu?

Przede wszystkim wykorzystuje się go jako narzędzie do budowania świadomości marki, co pozwala przedsiębiorcy mieć pewność, że coraz więcej ludzi zna nie tylko nazwę firmy, jak również wiedzą, czym się zajmuje. Kolejną korzyścią jest zdobywanie zaufania potencjalnych konsumentów, dzięki czemu będą bardziej skłonni skorzystać z oferowanych przez daną firmę usług. Ten nowoczesny proces marketingowy pozwala również pozyskiwać lojalnych klientów, którzy dzięki systematycznym działaniom marketingowym będą korzystać z przygotowanych dla nich ofert.

Według raportu z badań przygotowanego przez Madison Logic w kwietniu 2014 roku wynika, że co godzinę wysyła się 122 miliardy maili, co potwierdza ogromną popularność tej formy komunikacji. Bez wątpienia wpływa to na e-mail marketing.

Jakie wiadomości można uznać za narzędzie tej formy promowania się w Internecie?

Pierwszą formą promowania się za pośrednictwem poczty elektronicznej są wiadomości transakcyjne. Najczęściej bazują one na nawiązanej już przez konsumenta relacji z przedsiębiorstwem. Aby mail został sklasyfikowany jako wiadomość transakcyjna powinien spełniać następujące wymagania: musi mieć związek z transakcjami komercyjnymi, czyli umożliwiać je, uczestniczyć w nich lub po prostu je potwierdzać , a adresat zgodził się wcześniej na nawiązanie kontaktu mailowego z jego nadawcą.

Co zawierają wiadomości transakcyjne?

Najczęściej dotyczą one zawartości koszyków zapełnianych w sklepach internetowych, wiadomości resetujących hasła internetowe, potwierdzeń złożenia zamówienia lub kupna produktów, statusów realizacji zamówienia, ponownego zamówienia, a także różnorodnych potwierdzeń i pokwitowań. Przytoczone rodzaje wiadomości transakcyjnych pozwalają nie tylko zaangażować konsumentów, jak przede wszystkim na bieżąco ich informować.

Drugim rodzajem marketingu uprawianego za pośrednictwem e-maili są wiadomości bezpośrednie. Wiążą się z wysyłaniem maili wyłącznie w celu nadawania treści promocyjnych jak np. poinformowanie o rozpoczęciu się specjalnej oferty lub udostępnienie katalogu konkretnych produktów. Przeważnie firmy tworzą listę konsumentów lub konkretnych adresów mailowych, aby bezpośrednio wysyłać wiadomości o treściach promocyjnych. Warto wiedzieć, że istnieją firmy, które oferują wynajmowanie sporządzonych list adresów e-mail.

Czy można porównać wiadomości promocyjne dostarczane do tradycyjnej skrzynki pocztowej do e-mail marketingu?

E-mail marketing uznawany jest za jedną z najbardziej efektywnych taktyk marketingowych. Niekwestionowaną zaletą wysyłania materiałów promocyjnych drogą elektroniczną jest zwrot poniesionych kosztów, który możliwy jest dzięki śledzeniu efektywności podejmowanych działań. E-marketing jest również nieporównywalnie tańszy i szybszy niż korzystanie z usług tradycyjnej poczty, której usługi wymagają poniesienia większych kosztów. Kampania prowadzona drogą pocztową jest również o wiele bardziej czasochłonna. W tym przypadku materiały promocyjne muszą zostać przygotowane do druku oraz dostarczenia (specjalne opakowania, nalepki adresowe, znaczki itd.). Bezpośrednie wiadomości marketingowe pozwalają również częściej uzyskać odpowiedź od adresatów, co stanowi niekwestionowaną zaletę e-marketingu.

Jak promować bloga?

Jeżeli zastanawiasz się jak promować bloga i zdobywać nowych czytelników to dobrze trafiłeś. Promocja bloga jest bardzo ważna, jeżeli chcemy odnieść sukces. Oczywiście, niektóre blogi zdobędą popularność i obronią się samymi dobrymi tekstami, ale warto, mając na to wpływ, dopomóc trochę szczęściu. Read More

Mity o marketingu w social media.

Mity o marketingu w social media.

Istnieje wiele plotek i mitów dotyczących tematu social media, które sabotują wysiłki specjalistów  związanych z branżą, zanim jeszcze rozpoczną swoje starania. Zanim otagujesz marketing w social media jako słabe i nieskuteczne narzędzie skonfrontuj swoje założenia z listą moich mitów. Read More

Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Aby spodziewać się jakichkolwiek zarobków z Google Adsense należy nie tylko posiadać bloga i mieć kilka odsłon. Należy również ten blog zoptymalizować tak, aby stał się opłacalny nie tylko dla Ciebie, ale również dla wydawców a w szczególności dla użytkowników.

Ale zanim o tym, może zacznijmy od samych podstaw, bo nie mogę założyć, że każdy wie dokładnie, co to Google Adsense. Potem szybko przejdę do tego jak dzięki kliku zmiano zwiększyć zwrot RIO, co z pewnością pomoże Tobie i twojej kieszeni.

O samym google Adsense istnieję dużo informacji. Można spędzić wiele godzin starając się objąć rozumem każdy aspekt programu Google Adsense, nawet przed samym umieszczeniem reklamy na swoim blogu. Wydaję mi się jednak, że to strata czasu – spróbujmy przejść do konkretów tak szybko jak to możliwe.

Trzymając się danego słowa, przedstawiam Ci absolutnie minimum niezbędne do zapoznania się z programem Google AdSense.

Dobrze? Zaczynamy!

Co to jest Google AdSense?

Google AdSense to program reklamowy, który umożliwia wydawcom online oraz właścicielom witryn zarabiać na ich stron internetowych i blogach. Chyba proste?

Czyni to z właścicieli -najemcami powierzchni reklamowej. Google używając oprogramowania, które generuję reklamy kontekstowe(patrz poniżej), staję się łącznikiem między najemcami a wydawcami. Jednak to właściciele stron decydują gdzie umieścić reklam. Odpowiada on również za kształt, wygląd oraz formę ewentualnego baneru.

Co Google rozumie poprzez „kontekstowe”?

Dobieranie kontekstowe polega na analizie treści strony, na której reklama jest obsługiwana. Algorytm Google Adsense sprawdza również język użytkownika, jego położenie geograficzne (poprzez IP) jak i inne sygnały działania takie jak informację w ciasteczkach czy wcześniejsza historia wyszukiwania.

To, co ostatecznie nam się wyświetla jest bardzo ważne. Takie spersonalizowane reklamy są elementem strategicznym kampanii marketingowej(targeting). Ma to z założenia spowodować wyższą klikalności(potencjalnej i rzeczywistej liczby kliknięć w poszczególne reklamy).

Dzięki kliknięciom zarabiasz ty oraz sprzedawca(ten drugi poprzez zwrot z ROI). Sam system wydaję się bardzo logiczny. Przecież ja, na swojej stronie również wolę reklamę serwerów lub agencji reklamowych od banerów prezentujących leki lub pampersy…

Gdzie mogę umieścić swoje reklamy google Adsense?

Zawartość – Reklamy w treści. W nagłówku, artykułach w panelu z widgetami….

Wyszukiwarka– Pozwala użytkownikom korzystać z oprogramowania wyszukiwarki Google na stronie.

Reklamy mobilne– Wyświetlanie reklam na platformach mobilnych.

Kanały – Można wyświetlać reklamy w kanałach RSS, takich jak FeedBurner.

Domeny – Można wyświetlać reklamy na nieużywanych domenach, które posiadasz.

Współpracownik – Możesz zarejestrować się w Google Affiliate Network, aby połączyć z innymi reklamodawcami.

Wideo – Zarabianie na filmach? Z dużą widownią na Youtube masz szansę na spory zarobek.

Gry – Sprzedawanie gier? Zarabiaj pieniądze poprzez Adsense również tam.

Są to główne, ale nie wszystkie miejsca, gdzie można umieścić swoje jednostki reklamowe google AdSense. Sama ich ilość jest umownie ograniczona do 3 jednostek na stronie.

Jak się zarejestrować?

Jeśli mam być szczery, nie każdy, kto się zarejestruje zostanie z marszu przyjęty do programu Google Adsense. Większość blogerów powinien łatwo przejść proces rejestracji i uzyskać dostęp do konta, ale niektórzy z was mogą mieć dłuższą drogę do pokonania, niż mogłoby się początkowo wydawać.

Zarejestruj się tutaj, aby rozpocząć. Google Adsense (link).

Proces jest zazwyczaj wolny jednak nie przekracza ostatecznie tygodnia. W niektórych okolicznościach zgłaszający musieli poczekać trochę dłużej, nawet miesiąc.

Czy można przyśpieszyć proces akceptacji za pierwszym razem? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. „Tak!”  Wszystko, co musisz zrobić, to upewnić się, że Twój blog i strona nie jest niskiej jakości oraz czy masz przyzwoitą treść oraz odpowiedni ruch. Te, które są odrzucane zazwyczaj wyglądają naprawdę źle, stworzone są tylko dla reklam lub są zbyt nowe.

Dobry projekt, logo, porządna historia zawartości, może kilka komentarzy i ogólne zaufanie(brak wirusów, odpowiednia tematyka) to rzeczy, o które trzeba zadbać przed przystąpieniem do programu Google Adwords.

Co to jest jednostka Google Adsense?

System Google Adsense jest obsługiwane przez wklejenie kodu JavaScript dostarczonego przez Google uruchamiającego się na twojej stronie internetowej.

W kodzie znajduję się specyfikacja reklamy. Jej rozmiar oraz rodzaj. Niestety nie możesz zmieniać kodu. Wystarczy drobna zmiana a reklama nie zadziała.

Obecnych formatach oferowane są następujące:

Polecane:

300 x 250 – średni prostokąt

336 x 280 – Duży prostokąt

728 x 90 – baner

160 x 600 szeroki wieżowiec

Poziomo:

468 x 60 – banner

234 x 60 pół banneru

W pionie:

120 x 600 – wieżowiec

120 x 240 poziomy Banner

Kwadrat:

250 x 250 – Kwadrat

200 x 200 – Mniejszy kwadrat

180 x 150 – Mały prostokąt

125 x 125 – Przycisk

linki:

728 x 15

468 x 15

200 x 90

180 x 90

160 x 90

120 x 90

Zazwyczaj Google Adsense wyświetla w naszych jednostkach linki tekstowe z opisem, obrazki reklamowe lub inne media(np. animację). Możesz zdecydować, jakiego typu reklama ma się pojawić na twojej stronie, a także dostosowywać ich wygląd np. kolorystykę.

Więcej niż kilka opcji i ich odpowiednia konfiguracja potrafi być bardzo skuteczna. By upewnić się, że stwarzamy najbardziej skuteczne sposób reklamy- eksperymentuj. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu zarabiasz ty i twój partner Google Adsense.

Jak można zarabiać?

Świetne pytanie! Wydawcy internetowi i użytkownicy Google Adsense zarabiają w dwóch systemach. Jest to: koszt za kliknięcie (CPC) reklamodawca płaci za kliknięcie. Drugi to: Cost Per Mille (CPM) tu opłacane są wyświetlenia a dokładniej- każde 1000 wyświetleń (Mille).

Wybór system zależy jednak od wydawcy, ale uważam, że warto o tym wiedzieć.

Zwiększając ruchu na swoim blogu możesz wpłynąć na wzrost potencjalnych kliknięć (CPC), które zwiększą twoje zarobki. Podobnie sprawa wygląda z wyświetleniami. Im więcej użytkowników i wyświetleń tym więcej jesteś w stanie zarobić.

To już wszystko, co trzeba wiedzieć w tym momencie, aby rozpocząć swoją przygodę z programem Google Adsense.

Masz pytania związane z Google Adsense? Daj mi znać w mailu lub w komentarzu!

Promocja w mediach społecznościowych.

Wstęp

Promocja w mediach społecznościowych to w dzisiejszych czasach  bardzo gorący temat. Jedni uważają, że bez niej nie da się obejść za to drudzy zrażeni nieskuteczność(zazwyczaj związaną ze złą strategią) przywiązują do niej minimalną uwagę. Z mojego punktu widzenia uważam jednak, że warto. Przyjrzyjcie się tym kilku radom a z pewnością promocja w social media nabierze dla was większego sensu. Zaczynamy!

1.Profile społecznościowe.

Ważne, by posiadać profile na wszystkich największych portalach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+ to podstawowa i obowiązkowa trójka. Jeżeli masz możliwość tworzenia materiałów video kolejnym portalem na którym musisz być staje się Youtube. Gdy tworzysz profesjonalnego bloga, związanego przykładowo z wykonywanym przez siebie zawodem, to warto zarejestrować się również na Goldenline czy Linkedin. Blogi lifestylowe czy modowe powinny także zainteresować stworzeniem konta na  Pinterescie.

2.Dziel się nowo powstałym contentem.

Dziel się nowymi artykułami na swoich profilach społecznościowych. Udostępniaj linki i staraj się rozpoczynać dyskusję związaną z tematem.

3.Ułatwiaj dzielenie się czytelnikom.

Umieść ręcznie, lub za pomocą odpowiednich wtyczek do WordPressa widoczny przyciski umożliwiające dzielenie się artykułem na portalach społecznościowych. Najlepiej gdy przyciski te znajdą się bezpośrednio pod artykułem, by zaraz po przeczytaniu czytelnik mógł  podzielić się treścią z innymi.

4.Umieść na blogu odnośnik do wszystkich profili społecznościowych.

Poinformuj czytelników o istnieniu profili społecznościowych Twojego bloga. Zachęć ich do dołączenia. Dzięki temu, publikując w przyszłości nowe artykuły będą oni w stanie być z Twoim blogiem na bieżąco, a Ty zyskasz stałych czytelników. Oraz wesprze to promocje w mediach społecznościowych.

5.Umieść na portalach społecznościowych odnośniki do swojego bloga.

Nie zapomnij o powiązaniu kont społecznościowych ze swoim blogiem. Umieść na nich odnośnik do bloga oraz krótką informację. Niech osoby które trafią na profil społecznościowy wiedzą jak dotrzeć na bloga.

6.Bądź aktywny i nawiązuj kontakty.

Nie traktuj portali społecznościowych tylko i wyłącznie jako miejsca na które od czasu do czasu wrzucisz link do nowego artykułu. Staraj się budować społeczność i nawiązywać kontakty. Bądź aktywny, komentuj, dyskutuj. Każda wartościowa dyskusja to dobra promocja w mediach społecznościowych.

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat pozycjonowania, powiększania sprzedaży w sklepie internetowym i promocji w sieci zapraszam do kategorii e-commerce.

Kim jest Polski konsument e-Commerce?

 

Infografika przedstawiająca profil Polskiego konsumenta e-commerce. Przydatne przy decyzji związanej z rozszerzenie swojej sprzedaży za pomocą Internetu.

:

//sylwesterjezierski.pl/kim-jest-polski-konsument-e-commerce/#more-1309" class="more-link">Read More