Category

E-biznes

Czego możemy się nauczyć od „sprzedawców marzeń”? Case study landing page’a!

Jeżeli zajmujesz się e-commerce z pewnością znasz doskonale cechy i funkcje landing page’y. Nie wdawając się w szczegóły są to strony, które mają przede wszystkim sprzedawać (ewentulanie zamykać kanał i zbierać leady). Stąd tak ważna jest ich konstrukcja.

Poszukałem trochę w sieci i oto kilka jego ważnych cech/części.

  1. Nagłówek
  2.  Call to action
  3. Najważniejsza wartość
  4. Grafika
  5. Rekomendacje

Oraz treść landing page’u:

    • 100% odwzorowania – Landing page musi być logicznym rozwinięciem reklamy.
    • Wartość dla klienta (ang. Unique Seling Proposition)
    • Język korzyści
    • Potwierdzenie skuteczności (ang. Social Proof)
    • Dywersyfikacja działań/źródeł
    • Wezwanie do działania (ang. Call To Action)
    • Formularz

Źródła : http://blog.landingi.pl/skuteczny-landing-page/, oraz http://blog.landingi.pl/skuteczny-landing-page-w-procesie-zbierania-leadow/

Skoro już wszystko wiemy, przejdźmy do meritum. Czyli case study landing page’a.

Tytułowi sprzedawcy marzeń to nie kto inna jak handlowcy leków na łysienie. Pewnie spytacie mnie czemu akurat to?

Nie, nie łysieję. Nie ma z tym problemów. Trafiłem na taki landing ze zwykłej ciekawości.  Osobiście mam do tego rodzaju branży bardzo duży szacunek. Bez „bandy” brand managerów, pr managerów, social ninja managerów, e-commerce managerów, analitików small, medium i big date oraz reklamy zewnętrznej potrafią wicisnąć to co najlepsze z sieci –  sprzedaż.

Zaczynajmy!

Witam na portalu?!

Oczywiście link: http://medicalfacts24.com/1/ mam nadzieję, że go nie usuną szybko.

landing page przykład

Zdziwieni? Ja też!

Landing page tej stron ma formę naukowego portalu. Nagłówek – nieklikalny, menu- nieklikalne, widgety...Ale nie po to tu przyśliśmy prawda?:)

Rozkładamy na części pierwsze. 12 części landing page’u.

  1. Nagłówek – w odpowiednim miejscu. Magiczny trójkąt Google. Więcej na: Skuteczny landing page. Przeczytałem, zapamiętałem. Szwajcaria? Dobra marka kraju. Rozwinięta medycyna.
  2. Attention button – To już dla mnie za drobne. Jestem internetowym maniakiem i „milenialsem” ale sporo osób to pewnie przeczyta.
  3. Prawdziwa twarz– #ładnapani i do tego reporteka. Wygląda jak z telewizji.
  4. Media proof -Duże media proof. Nie znam ale wyglądają na popularne.
  5. Social media proof. Kurde! 900 tyś fanów!
  6. Science proof – Znowu naukowe potwierdzenie. Do tego dochodzą wykresy. Uwielbiamy wykresy! Duża skuteczność. Nie 100%… trochę skromnie ale skutecznie 😉

To dopiero połowa. Nieźle. W dodatku jeszcze nikt mi nic nie chce sprzedać! 😀  Mam full-control mogę sobie przewijać przeglądać i czytać. Strona ładuję się mega szybko 🙂

landing page2

7. Gra na emocjach/Język korzyści – Smutne. Mam to samo… Tekst naukowy nie czytam. Bardzo zgrabny do czytania. W ładnej kolumnie. Niezła typografia. Bloki dobrze podzielone. Nie za długi, nie za krótki. Ze skanowania wnioskuję, że język korzyści też jest 😉

8. Photo proof – Prawa strona. Obrazki! W końcu coś widzę! Przed i po! Fajnie to wygląda musi być skuteczne. „Wypowiadają” się zwykli ludzie 🙂

9. Statistic proof– Ankieta dla twardogłowych. 9/10 osób. Nieźle jak w telewizji.

Teraz najlepszy grubasek.

landing page 3

10. Widget gwarancji-No jak mogło go zabraknąć. Rabaty! 100% satysfakcji! Promocję dla czytelników! 

176oi4

11. Normalny link. Niebieski, podkreślony. Jak za czasów starych dobrych „Internetów”.  Nikt nie będzie się wahał czy to link! Nikt!

12. Social media proof – TO jest najlepsze!  Kolejny social proof! Pierwsze dwa z pytaniami o opinie. Żadne sztuczne zachwalanie! Nie, nie! Potem tak! Równowaga jak w ying i yang.

176okb

Dopiero jak się już przekonam i się zdecyduję klikam w link. Tu już wita nas normalny landing. Jestem spokojny. Przecież sam tu przyszedłem. I to z fajnej naukowej stron/portalu.

Tutaj jeszcze coś ode mnie co stworzyłem wieki temu.

Podsumowanie:

  1. Nagłówek? Piękny!
  2.  Call to action? N/D
  3. Najważniejsza wartość Jest!
  4. Grafika Jest!
  5. Rekomendacje Są!

Treść:

  • 100% odwzorowania – Landing page musi być logicznym rozwinięciem reklamy. Zaliczona!
  • Wartość dla klienta (ang. Unique Seling Proposition) Jest!
  • Język korzyści. Jak najabrdziej!
  • Potwierdzenie skuteczności (ang. Social Proof) Nawet kilka razy!
  • Dywersyfikacja działań/źródeł N/D
  • Wezwanie do działania (ang. Call To Action) No nie ma! Ale i tak kliknąłem!
  • Formularz N/D

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii!

Czy ładne sprzedaje? Jak ważny jest persona dla której sprzedajemy?  Ma podobać się tobie czy klientowi?

Podrzucajciej case’y!

Dlaczego warto zatrudnić profesjonalnego Copywritera?

Prowadząc firmę musimy nauczyć się, że nie wszystko jesteśmy w stanie zrobić sami. Czynności takie jak pisanie ofert handlowych, wymyślanie storytellingów czy tworzenie treści na nasze strony internetowe zabierają ogromnie dużo czasu i wymagają od nas bardzo konkretnej wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu.

[alert-success]Czy spotykani w sieci ludzie mianujący się tytułem copywritera mogą stanowić skuteczną receptę na nasze tekstowe bolączki?[/alert-success]

Czym jest copywriting?

Problem z tym zawodem polega na tym, że ciężko określić, czym tak naprawdę zajmuje się profesjonalny copywriter. Na pewno pisaniem, ale czy to wszystko?

W Polsce nie znajdziemy niestety kierunku studiów, który mógłby wydać dyplom uprawniający do wykonywania tego zawodu. Częstym błędem jest sugerowanie się ukończoną przez niego polonistyką i dziennikarstwem, gdyż absolwenci tych kierunków nie posiadają elementarnej wiedzy z zakresu marketingu i sprzedaży, do których jest mu najbardziej po drodze.

Najogólniej rzecz ujmując możemy podzielić tę branżę na dwie odrębne grupy, które moim zdaniem w przyszłości będą dążyć ku sobie.

  1. Pierwsza z nich zajmuje się bardzo wartościowymi tekstami o charakterze marketingowym. Jej głównym celem jest sprzedaż oraz promocja produktów i usług. W zakres tej dziedziny wchodzi tworzenie nazw i sloganów, budowanie treści spotów reklamowych, pisanie profesjonalnych ofert handlowych i skutecznych mailingów, a także podejmowanie innych działań, które mają za zadanie sprzedawać tekstem. Taka praca wymaga od copywritera ogromnej pracy umysłowej wspartej całymi pokładami kreatywności.
  2.  Z drugiej strony możemy o tej branży mówić w odniesieniu do działań mających za zadanie wprowadzać treści do internetu. Nazywa się ją SEO Copywritingiem, gdyż jego głównym celem jest pisanie zoptymalizowanych treści na strony internetowe, mające za zadanie wzmocnić ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Ten rodzaj copywritingu wymaga bardzo szybkiego pisania na klawiaturze, składnej pisowni i stylistyki, posiadania ogromnej wiedzy z wielu dziedzin oraz szybkiego przyswajania nowych tematów.

 

Niestety przez ogólnodostępny charakter tego zawodu i możliwość wykonywania go praktycznie przez każdego, jakość SEO Copywritingu w ostatnim czasie mocno się obniżyła.

[alert-success]Moim zdaniem jest to chwilowe zjawisko, gdyż ostatnie algorytmy wprowadzane przez Google wyraźnie promują treści dobrej jakości.[/alert-success]

 

Jaki wpływ ma jakość treści na pozycjonowanie naszej strony?

 

Ostatnio zewsząd słychać entuzjastyczne hasła „Content is King”. Jak już wspomniałem wcześniej Google przechodzi następny etap rozwoju swojej przeglądarki internetowej. Etap prowadzący do uzyskania lepszej jakości treści jaką możemy znaleźć w sieci. Nie trzeba być specem w dziedzinie SEO, aby zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo rozwinął się internet na przestrzeni ostatnich lat. Wielu z nas żyje w trybie online. W internecie rozmawiamy, szukamy przepisów na obiad, robimy zakupy, wybieramy miejsce na wakacje, a także potrafimy się umówić na randkę z drugą osobą. To daje firmom ogromne możliwości reklamy, które umieszczając swoje treści w sieci chcą pozycjonować swoje strony na rożne słowa kluczowe używane przez ich potencjalnych klientów.

Dlatego pracownicy potentata z Doliny Krzemowej zdecydowali się na wprowadzanie algorytmów (m.in. Panda), których głównym zadaniem jest przyznawanie większej wartości stronom posiadającym dobre treści. Taki obrót spraw docenił copywriterów zajmujących się pisaniem na poważnie. Dlatego w przyszłości możemy spodziewać się mocnego przesiania tej branży, ponieważ zatrudnianie amatorów nie będzie się opłacało.

 

Trzeba zrozumieć, że pisanie tekstów od zawsze ma charakter ludzki i przede wszystkim powinien być skierowany do człowieka. Bez takiego podejścia nie damy rady zdobyć zaufania naszego odbiorcy, który szuka konkretnej odpowiedzi na postawione przez siebie pytania.

 

Dobry copywriter potrzebny od zaraz…

Przyszłość przeglądarek podąża w kierunku dobrej strony mocy tekstów, które są zarówno ciekawe dla czytelnika jak i dla robotów przemierzających strefę online. Dlatego warto się zastanowić nad wyborem dobrego Copywritera do stałej współpracy, gdyż taka inwestycja może się nam zwrócić wielokrotnie w przyszłości.

 

Autor: Jurek Czajkowski

logo-copytekst-2

 

Jak wygląda skuteczna strona produktowa?

Skuteczna strona produktowa jest niezwykle ważne zarówno dla użytkowników, jak i dla samego sklepu online.

Wynika to z tego z tego prostego względu, że jest kluczowym etapem w trakcie dokonywania zakupów (jak nie najważniejszym). Uznaję się również, że projektowanie stron produktów jest trudne z uwagi na liczbę sprzecznych wymagań, które często stawia się takim stronom. W trakcie prac nad takimi stronami nieraz trzeba zmierzyć się z klasycznym problemem z obszaru projektowania user experience tzn:

  •  zaspokoić potrzeby użytkowników,
  •  zadbać o cele biznesowe.

Dziś skupimy się na potrzebach użytkownika:

JAKA JEST CENA? CZY OFERTA JEST KORZYSTNA DLA UŻYTKOWNIKÓW?

Osoby robiące zakupy w sieci przywiązują bardzo dużą wagę do ceny. Choć trend ten ulega zmianie to nadal jest  najczęstszym  powodem decydowania się na zakup online.

[alert-success]Więcej o zachowaniach konsumentów przeczytasz tu:Online buyer behavior data.[/alert-success]

 Informują również koniecznie o możliwych zniżkach oraz rabatach.

CZY TOWAR JEST DOSTĘPNY W MAGAZYNIE?

Użytkowników może bardzo  sfrustrować sytuacja, gdy znajdują idealny produkt za świetną cenę, po czym okazuję się, że towar jest niedostępny. Upewnij klientów, że produkt znajduje się w magazynie. W miarę możliwości poinformuj na stronie porduktowej, ile sztuk jest jeszcze dostępnych.

JAKIE SĄ KOSZTY DOSTAWY?

Każdemu z nas zdarzyło się znaleźć tani produkt, po czym przygasić nasz entuzjazm po zaznajomieniu się z  wysokimi kosztami dostawy. Dostawa produktów budzi w użytkownikach poważne obawy, dlatego obniż ich niepokój (anxiety), udostępniając zrozumiałe informacje o dostawie.

[alert-success]Więcej o rodzajach niepokojów przeczytasz: Anxiety attacks! (Or, how to stop worrying and love the privacy statement)  [/alert-success]

skuteczna strona produktowa
Przykład bardzo dobrze zaprojektowanej strony produktowej.

JAK DOKŁADNIE WYGLĄDA PRODUKT?

Ważne jest aby zrekompensować użytkownikom to, że nie mogą osobiście przyjrzeć się produktowi. Udostępnij zdjęcia i filmy i spróbuj ożywić produkty. Pomyśl, jak zaproponować klientom jak największy komfort, jeśli nie mogą wziąć produktu do własnej  ręki. Dobra strona produktowa musi zawierać dobrej jakości zdjęcie najlepiej z zoomem.

POTRZEBUJE CZEGOŚ JESZCZE?

Jeśli produkt do prawidłowego działania wymaga produktów komplementarnych (np. baterii), zadbaj o to, aby w momencie dokonywania wyboru klienci o tym wiedzieli. Dzięki temu nie otrzymają pełny produkt gotowy do natychmiastowego  użycia. Pozwala to uniknąć oczekiwania na dotarcie niezbędnych akcesoriów.

WYJAŚNIJ UŻYTKOWNIKOM, JAK KORZYSTAĆ Z PRODUKTU I JAK SPEŁNIA ON ICH POTRZEBY

Klient nie zawsze dokładnie wie, jak działa dany produkt i jakie daje mu korzyści. Strona produktu może  posłużyć do tego, by poinformować użytkowników o tym, jak dany produkt funkcjonuje i dlaczego może okazać się przydatny.

CZY W DANEJ WITRYNIE MOŻNA BEZPIECZNIE DOKONYWAĆ ZAKUPÓW?

Możliwe, że zajmiesz się stroną produktową dla mało znanej marki, która nie zdobyła sobie jeszcze zaufania klientów. Pomyśl o tym, jak zbudować wiarygodność za pomocą informacji o zabezpieczeniach, o historii organizacji, o firmie matce oraz opinii klientów. Możesz również postarać się o odpowiednie protokoły zabezpieczające np. SSL.

SKUTECZNA STRONA PRODUKTOWA A RÓŻNE KOLORY I ROZMIARY?

Klienci internetowi mają konkretne wymagania, które trzeba zaspokoić. Możliwe, że dla użytkownika kolor nowej koszuli nie jest najważniejszy, natomiast koniecznie musi mieć odpowiedni rozmiar.

Nie należy jednak przesadzać z różnorodnością i ograniczyć sam wybór.  Na podjęcie decyzji potrzeba więcej czasu. Trzeba więcej rzeczy przemyśleć, dokonać wyboru, co z kolei wywołuje stres.

[alert-success] Więcej w książce: „Paradoks wyboru – Dlaczego więcej znaczy mniej” Barry Schwartz[/alert-success]

JAK WYGLĄDA POLITYKA ZWROTÓW?

Klienci internetowi często martwią się o to, czy będą mogli zwrócić kupiony w internecie produkt. Możesz rozwiać ich wątpliwości, prezentując precyzyjną  politykę zwrotów.

WYJAŚNIJ DLACZEGO KLIENT MUSI KUPIĆ TEN PRODUKT TERAZ?

Zostało udowodnione, że zarówno u ludzi jak i u małp,  reagujemy irracjonalnie jeśli chodzi o niechęć do straty.

Ważne jest, aby pamiętać, że istnieje różnica między rzeczywistą a domniemaną  pilnością. Prawdziwy  to sytuacja w której rzeczywiście mamy ograniczoną ilość zasobów lub czasu, aby sprzedać produkt.

Domniemany to np. użycie  sformułowania: „pośpiesz się, zanim zostaną wyprzedane”, które ma wywołać poczucie pilności, gdy rzeczywiście nie ma takiej potrzeby.

UŻYTKOWNIK CHCE KUPIĆ PRODUKT

Niezależnie od ceny najważniejszą funkcją strony produktów jest zachęcanie naszego klienta do zakupu.

Zadbaj o to, aby zakupy były jak najprostsze. Musi to być najlepiej zaprojektowany aspekt strony.  Mieszczący się w maksymalnie ograniczonej liczbie kroków.  

Dla klientów rozważających zakup wyjątkową wagę mają opinie innych osób — zwłaszcza jeśli chodzi o produkty lifestyle’owe i o wysokiej cenie. Nie zapomnij również o klarownym CTA (wezwaniu do działania) oraz wyróżnij go używając kontrastu.

OSOBY, KTÓRE OGLĄDAŁY DANY PRODUKT, OSTATECZNIE KUPIŁY…

Internauci coraz bardziej przyzwyczajają się do korzystania z informacji opartych na zachowaniach innych osób.

[alert-success]Więcej w raporcie: Nielsen-global-trust-in-advertising-report-september-2015.pdf [/alert-success]

Jest to przydatne, ponieważ klienci uważają, że mogą w ten sposób wykorzystać pracę wykonaną przez innych. Skonsultuj z programistami i ustal, czy możesz udostępnić tego rodzaju funkcję z dziedziny marketingu behawioralnego.

POZWÓL UŻYTKOWNIKOM PRZEJRZEĆ PODOBNE PRODUKTY

Ważne jest, aby pomóc klientom internetowym ustalić, w którym miejscu katalogu się znajdują i umożliwić im przeglądanie podobnych produktów. Nawigacja powinna to ułatwiać i umożliwiać przechodzenie w górę oraz w dół hierarchii, a także do innych produktów z tego samego poziomu katalogu.

SKUTECZNA STRONA PRODUKTOWA A DOSTĘPNE FORMY PŁATNOŚCI

Klienci oczekują, że w trakcie zakupów w Internecie będą mogli skorzystać z wszystkich standardowych form płatności, a przede wszystkich z tych które zapewniają ochronę przed oszustwem. Upewnij się, że użytkownicy zna  obsługiwane metody, aby nie rozczarował się w momencie dokonywania płatności.

Uwagi, coś do dodania, konstruktywna krytyka, zapraszam do komentarzy.

PS: Publikacja z opóźnieniem ponieważ artykuł ten był przeznaczony na geustblogging jednakże, nie spełnił wymogów żadnego popularnego blożka. Wylądował u mnie i tu mu będzie dobrze 🙂

 

 

 

Skuteczne formy reklamy w Internecie w 2016 roku.

Samo posiadanie bloga, strony internetowej, forum czy też sklepu internetowego nie od razu przekłada się na duże ilości czytelników lub transakcje koszykowe. Ze względu na konkurencję, która niezależnie od branży jest w sieci ogromna, trzeba najpierw zdobyć potencjalnych czytelników lub klientów, a to wymaga zainwestowania w reklamę.

Read More

Sello aplikacji od Shopify pozwala na jeszcze szybszą sprzedaż.

Shopify wydał nową aplikację o nazwie Sello przygotowaną na platformy iOS i Android, której celem jest ułatwienie ludziom sprzedawanie rzeczy na urządzeniach mobilnych.

Jak działa Sello?

Robimy zdjęcie obiektowi który chcemy sprzedać, ustawiamy cenę,  dodajemy opis i wysyłamy naszą ofertę w świat. Aplikacja obsługuję najpopularniejsze sieci społecznościowe. Podstawową ideą aplikacji jest jej prostota.

Shopify z pewnością zna się na branży e-commerce, a ta aplikacja może być kolejną próbą ułatwienia/skrócenia pewnych czynności który blokowały wiele osób przed rozpoczęciem lub rozwinięciem sprzedaży w sieci. Sello wygląda na wielki i ciekawy projekt targetujący tak szybko rozwijającą się branżę mobilną. Więcej informacji na stronię aplikacji.

Adres: getsello.com

Wideo marketing. Poradnik dla leniucha.

Dlaczego tak lubimy wideo?

By odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć, dlaczego i w jaki sposób korzystamy z Internetu. Podczas poszukiwania informacji w sieci zależy nam na czasie. Wyszukiwarki wykorzystujemy do szybkiego dostępu do źródła informacji.  Za zwyczaj zwykły „risercz” w sieci podyktowane jest chęcią zaoszczędzenia czasu.

Z tego względu użytkownicy Internetu zazwyczaj „zachowują się jak rekiny— albo będą ciągle w ruchu, albo zginą. Po prostu nie mają czasu czytać więcej niż to konieczne.”

Podczas takich poszukiwań oczekujemy, że strona załaduję się szybko a informacja z SERP’ów odpowiadać będzie temu, co znajdziemy na stronie oraz będzie ona łatwa do odnalezienia. Czy nie jest irytując, gdy dajemy się złapać na tytuły służące do clickbaitu lub treść nie odpowiada temu, co wyświetlało nam się na liście wyników?

Przeglądając lub skanując strony wiemy, że nie musimy czytać wszystkiego. Podczas odwiedzin większości stron WWW interesuje nas zaledwie część tego, co się na nich znajduje. Szukamy tylko potrzebnych informacji, a pozostała zawartość jest małoistotna. Między innymi dlatego większość z nas polubiło tak znaną i lubianą, zwięzłą Wikipedie.

Co ma do tego wideo marketing?

Filmiki są szybkie, dynamiczne, informację jest nam wręcz serwowana i nie wymaga od nas żadnego zaangażowania. Tak wielkie portale jak Moz korzystają z takich rozwiązań już od dłuższego czasu. Wiedzą, że lekcję wideo prowadzone przez żywych ludzi przyciągną większą liczbę użytkowników niż nawet najlepszy darmowy e-book. Wideo marketing uzyskuję coraz większą przewagę.

Wielką zaletą jaką dodaje nam wideo marketing jest  addytywna metoda komunikacji. W przekazie wideo możemy umieścić komunikat niewerbalny, o którego wadze nawet nie muszę wspominać.

https://www.youtube.com/watch?v=_zwh9dPyidA

W dodatku, by pokazać jak wielki potencjał niesie ze sobą wideo marketing przedstawiam 5 sposobów na to, jak wykorzystać wideo w twoim biznesie. Aha i jeszcze jedno, zanim przejdziemy do dalszej części.  Chciałbym rozwiać jedną ważną kwestię. Mianowicie,

Czy mogę korzystać z wideo marektingu prowadząc działalność gospodarczą, która nie jest szczególnie przyjazna dla tego typu promocji?

 Np. Przedsiębiorstwa sprzedające produkty fizyczne mają przewagę. Ja specjalizuję się w usługach – nie ma nic do pokazania, co za tym idzie nie ma, czego filmować…

Uznałbym to za całkowitą przesadę!

Wierzę, że każda firma może wykorzystać moc, jaką niesie ze sobą wideo marketing. Nie ma znaczenia, co sprzedajesz. Masz wiele możliwości, aby stworzyć film. Spójrz tylko na poniższe przykłady, a jeśli nadal nie wierzysz, daj mi znać w komentarzach poniżej!

Oto 5 sposobów wykorzystania wideo marketingu w swojej strategii marketingowej.

Przedstaw swoją firmę

Film jest doskonałym sposobem, aby wprowadzić swoich klientów do firmy. W taki sam sposób jak tradycyjna telewizja czy reklamy radiowe.  Możesz stworzyć nagranie, które pokazuje, czym się zajmujesz lub co masz do zaoferowania.

Prezentacje wideo, możesz umieścić na swojej stronie, zaprezentować i umieścić ją na wszystkich platformach video np.: vimeo, youtube, dailymotion, vidler oraz umieścić go w innych materiałach marketingowych, takich jak newsletter czy mail ofertowy.

Stworzenie wideo prezentacji pomoże Ci się wyróżnić i przykuć uwagę zainteresowanego odbiorcy.

*Filmik zrobiłem sam w wolnych chwilach i tylko hobbistycznie.

Zaprezentuj swój produkt lub usługę

Wideo może pomóc zaprezentować twoje produkty lub usługi. Jeśli masz produkt w postaci fizycznej, można użyć wideo, aby zaprezentować go w pełnej krasie.

 Możesz również stworzyć film, w którym angażujesz klienta w rozmowę o produkcie, wypytując o każdą z przydatnych cech.

Jeśli oferujesz usługi lub jeśli jest to produkt szczególnie niefotogeniczny albo czujesz, że Twoja firma nie jest najlepszym miejscem do kręcenia czołówki to nie martw się. Zawszę możesz skorzystać z animacji lub prostej dynamiczne typografii. Pamiętaj, że wideo marketing to nie tylko filmy wideo ale także animację i krótkie prezentację.

Zaprezentuj pozytywne opinie

Filmy na youtube staję się coraz bardziej opiniotwórcze. Po pomyślnym zakończeniu transakcji lub po sprzedaży produktu, należy zwrócić się do klienta o wyrażenie jego opinii.

Możesz użyć komentarzy i stworzyć z nich ciekawą animowaną prezentację. Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem jest nagranie swojego klienta, który udziela pozytywnej opinii.

Co z tego, że produkt zdobył prestiżową nagrodę? Meh.

 100 procentowy wzrost sprzedaży? Meh.

 Dostał ciekawą i pozytywną opinie? Przekonałeś mnie…

Twórz wartość dodaną. Filmiki edukacyjne

Możesz wzmocnić swoje relacje z klientami poprzez tworzenie użytecznych filmów pokazujących, jak korzystać z twoich produktów lub usług. W dodatku możesz wzbogacić swojego blog w videokursy dotyczący branży, w której operujesz.

Istnieję wielka szansa, że już kiedyś korzystałeś z takiego tutorialu. Np. obsługa jakiegoś programu lub znalezienie opcji w systemie? Często zastępujemy długie opisowy kurs i wybieramy łatwiejsze rozwiązanie czyli śledzenie tego co dzieję się na ekranie filmiku tutorialu. Często prowadzą Cię łatwo przez wszystkie kroki do celu.

Jeśli sprzedajesz usługi można rozważyć stworzenie filmiku który przedstawia każdy etapy  procesu sprzedażowego. Można to zrobić poprzez nagranie osoby wyjaśniającej lub animację.

Pokaż prawdziwą twarz. Kulisy twojej firmy

Stwórz film, który ukaże publiczność to, co dzieję się za kulisami twojego przedsiębiorstwa.

Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład prezentując linię produkcyjną. Ukazanie montowania wszystkich części składowych, by na samym końcu, pokazać produkt w jego całej klasie.

Możesz nagrywać wywiady z pracownikami lub współpracownikami i umożliwić swoim klientom, aby zobaczyli prawdziwych ludzi którzy stoją za twoją firmą.

Będziesz zaskoczony, ilu z klientów jest zainteresowanych tym, co tak naprawdę dzieję się w twojej firmie. Ponadto, jeśli klient poczuję, że zna Ciebie naprawdę, istnieję wielkie prawdopodobieństwo, że powróci.

Wideo marketing ma coraz większe znaczenie dla każdej firmy. Bez względu na to, czy to firma sprzedaje produkt lub usługę, online czy offline. Badania pokazują, że użytkownik spędza znacznie więcej czasu na stronie internetowej, na której znajduję się wideo. W dodatku nie można zaprzeczyć istnienia tak potężnego medium jakim jest YouTube?

Dziękuję za lekturę!

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat e-biznesu  zapraszam do kategorii e-commerce.

Jak wybrać najlepszą platformę ecommerce?

Jeśli chodzi o rozpoczęcie biznesu w Internecie, istnieje wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę. Jedną z najważniejszych staje się wybór platformy e-commerce, którą będziesz wykorzystywał do wspierania swojej sprzedaży w sieci. Platforma e-commerce to nic innego jak forma strony, na której dokonywać się będą transakcję, prezentowane będą twoje produkty oraz utrzymywana będzie relację z obecnymi i przyszłymi klientami.

W przypadku eCommerce do wyboru mamy głównie dwa typy rozwiązań:

 – oprogramowanie, które można wynająć. Usługa hostingowa jest po stronie „najemcy”. Wykorzystujemy tylko jego zasoby oraz logujemy się na dużą wspólną platformę obsługującą tysiące sklepów. Można rzec, że odbywa się to w modelu SaaS. Zakłada to najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do platformy, który staje się dla użytkownika stałym wydatkiem, a nie jednorazowy, tak jak w przypadku klasycznego zakupu. W zamian za to otrzymujemy odpowiedni stały suport oraz nie martwimy się obsługą techniczną.

-oprogramowanie typu self-hosted.  Jest to rozwiązanie, które oznacza instalację oprogramowania typu open source( lub wersji komercyjnej) i utrzymywanej jej na własnym serwerze. Zazwyczaj wiąże się to z wykupem własnej domeny, hostingu oraz zapewnieniem odpowiedniej administracji.

Istnieje wiele rozwiązań i platform oferujących rozwiązania eCommerce. Niektóre z nich oferują prostą i szybką konfigurację, a inne są trudne w instalacji, obsłudze i są nieintuicyjne. Niewątpliwie trudno jest wybrać pośród tak wielu dostępnych rozwiązań te idealne. Zależy to przede wszystkim od stopnia zaawansowania w obsłudze oprogramowania typu CMS, budżetu jakim dysponujemy a także czasu, jaki możemy temu poświecić. Pamiętajmy również, że ten artykuł to tylko próba przedstawienia kilku najczęściej wykorzystywanych platform. Zaczynajmy!

Magento

magento

Magento jest jedną z najbardziej popularnych platformy e-commerce typu open source na świecie. Świadczy o tym między innym ponad dwa miliony pobrań kodu źródłowego. Interfejs użytkownika nie należy do najprzyjaźniejszych.  Konfiguracja i edycja ustawień dla początkującego użytkownika może okazać się zbyt trudnym zadaniem. Co więcej, wiele sklepów napotyka problem z prędkością działania samego sklepu. Rozwiązaniem tego problemu może okazać się wykup specjalnego droższego serwera.

Zaletą takiego rozwiązania jest pełna kontrola, tak więc jest to bardzo dobre rozwiązanie dla zaawansowanego użytkownika. Typowe rozwiązanie typu self-hosting.

Shoper

blue

Shoper jest mi najbardziej znaną platformą rozpowszechnioną wśród małych sprzedawców detalicznych i firma, które poszukują prostego w instalacji i łatwej w obsłudze platformy e-commerce. Usługodawca oferuje pomoc mailową i techniczną oraz integrację z Allegro. Koszt na dzisiejszy dzień to 30 złotych miesięcznie. Jest to typowe rozwiązanie typu SaaS.

Minusem sklepu jest fakt, że wszystkie nasze dane są po stronie usługodawcy. Nie mamy pełnej kontroli a konfiguracja ogranicza się tylko do proponowanych przez usługodawcę dodatków. Wadą może stać się również trudny import danych do innych platform takich jak Prestashop czy wyżej wspomniana Magento.

BigCommerce

big commerce

BigCommerce jest kompleksową, niezawodną platformy e-commerce, która jest bardzo popularny wśród startupów i małych firmach, które cenią prostotę, przyjazny interfejs użytkownika i przystępności. Popularna jednakże wśród użytkowników anglojęzycznych. Reprezentuję rozwiązanie typu SaaS.

WooCommerce

woocommerce_logo_leader

WooCommerce jest niesamowite, ponieważ oferuje olbrzymie możliwości konfiguracji. Nie jest to jednakże samodzielna platforma. To plugin do CMSa typu WordPress a co za tym idzie by móc z niej korzystać potrzebna jest instalacja  platformy WP oraz podstawowa znajomość jej obsługi. Wiąże się z jej instalacją i konfiguracją  a co za tym idzie jest to rozwiązanie typu self-hosting.

Prestashop

logo_prestashop_grand

Prestashop jest platformą CMS posiadającą bardzo wiele opcji. Można wymienić min. takie funkcję jak systemy komentarzy, systemy rabatowe, dodatkowej prezentacji wybranych produktów i wiele innych.

PrestaShop pozwala na pisanie oraz na łatwe instalowanie dodatkowych modułów np. system porównywania, systemy płatności systemów oraz śledzenie przesyłek.

Wymaga domeny i hostingu, więc jest to typowy self-hosting, jednakże jego instalacją i konfiguracja zdaję się dosyć prosta. System ten jest bardzo popularny w Polsce.

Cupsell

cupsell

Ciekawostką w zestawieniu może stać się platforma znana pod nazwą Cupsell.pl. Usługodawca nie pobiera żadnej prowizji. Zajmuje się całym procesem produkcyjnym, wysyłkowym a nawet biurowym (wystawia fakturę VAT, sami potrzebowaliśmy działalności). Jedyne co przygotowujemy to  ilustracja, która docelowo będzie znajdować na sprzedawanych przez Ciebie produktach. Ty ustalasz prowizję. Wiąże się to głównie ze sprzedażą gadżetów z nadrukami typu koszulki, kubki etc. Bardzo ciekawe połączenie systemu SaaS z dropshippingiem.

Więc, która z tych platform ecommerce jest najlepsza?

Każdy start-up czy przedsiębiorstwo jest inne, różni się sposobem organizacji oraz wyznaczonymi celami. Rozwiązanie self-hosted typu Magento jest najlepsze dla dużych firm, które chcą zapewnić sobie stałą obecność w sieci oraz posiadają zasoby oraz plan na stworzenie własnej formy sklepu.  W tym samym czasie jest to jednak zbyt skomplikowane rozwiązanie dla małych detalistów, którzy chcą tylko częściowo zaistnieć w internecie.

Start-up z dużą ilością produktów, klientów oraz ruchem może wybrać takią platformę jak Shoper, Będzie to prostsze i lepsze rozwiązanie. Kilkuosobowa drużyna marketingowa może skupić się w taki sposób na promocji i reklamie a nie na kwestiach technicznych, a dzięki dedykowanej pomocy uzyska szybkie wsparcie.

WooCommerce jest idealny dla średnich i małych firm posiadających stronę w Internecie oraz pragnących sprzedać za pośrednictwem internetu tylko część ze swoich produktów.

BigCommerce to dobry wybór dla małych firm, skupiających się na przyjaznym interfejsie użytkownika oraz łatwej w konfiguracji.

Prestashop polecam dla średniozaawansowanych użytkowników sieci, którym nie straszne jest kupno domeny i serwera, postawienie własnego CMSa oraz zajmująca pewien czas administracja.

Cupsell polecam głównie dla nastolatków którzy mają dużo ciekawych pomysłów i chcą trochę zarobić.

Możesz również zatrudnić eksperta od e-commerce lub zatrudnić firmę zewnętrzną, która pomoże wybrać Ci odpowiednią platformę internetową. Wtedy zostanie dobrane takie rozwiązanie, które będzie idealnie pasować do obecnego i przyszłego modelu biznesowego. Wiążę się to jednak z dodatkowymi kosztami, które nie zawsze chcemy lub możemy pokryć.

A jakiej platformy ty używasz lub polecasz? Napisz w komentarzu.

Artykuł odnalazłeś dzięki takim frazom jak:

  • najlepsza platforma ecommerce
  • wybór platformy ecommerce
  • wybór najlepszej platformy ecommerce
  • rodzaje platform ecommerce
  • najlepsza darmowa platforma ecommerce

Prowadzisz sklep internetowy? – praktyczne wskazówki

Sklep internetowy – praktyczne wskazówki

Wyobraźmy sobie, że od jutra Internet przestaje istnieć. Ciężko, prawda? Coraz więcej instytucji polega na tym nowoczesnym wynalazku i jego brak mógłby spowodować wiele problemów. Także sprzedaż wiele by ucierpiała, gdyż obecnie, by coś kupić wolimy zamówić to przez Internet (i zapłacić mniej) niż udać się do sklepu stacjonarnego.

„Przejdź do koszyka” – uwielbiamy ten przycisk. W ciągu 24 godzin możemy mieć swoje zamówienie dostarczone pod drzwi naszego domu, a w dodatku możemy poczytać opinie innych klientów na temat danego produktu. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe powstają coraz śmielej i są tak popularnym miejscem zakupów oraz pracy. Jak prowadzić taki sklep? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych wskazówek.

Czy to takie proste?

Handel w Sieci kwitnie, i niemal każdy choć raz otarł się o popularne jak dotychczas aukcje internetowe. Wielu z nas ma na nich wystawione przedmioty, niektórzy nawet zdecydowali się na uczynienie z tego zajęcia swojej metody na zarabianie. Okazuje się jednak, że sporą część funduszy pochłaniają ceny właścicieli takich portali, które trzeba uiścić, kiedy chcemy na nich umieścić ofertę sprzedażową. Lepszym pomysłem jest inwestycja we własny sklep w Internecie.

Podstawowe dylematy

Jak w każdym przypadku, nim zdecydujemy się na wdrożenie planów w życie powinniśmy dobrze zapoznać się z rynkiem i ocenić opłacalność danego sklepu oraz siłę konkurencji.

Od segmentu jaki zdecydujemy się obsługiwać zależą także metody promocji. Inaczej dociera się przecież do klientów kupujących kosmetyki, inaczej do fanów gadżetów elektronicznych,

a osoby zainteresowane zakupem artykułów erotycznych również mają inną specyfikę wpływu na ich decyzję o zakupie. Ważne jest więc to co sprzedajemy. Metody prowadzenia sklepu internetowego z dobrami luksusowymi są inne niż w przypadku sklepu z książkami.

Na co zwrócić uwagę?

Powiedzmy, że klient trafił już na twoją stronę. Teraz trzeba sprawić by na niej pozostał na tyle długo, by dokonać zakupów. Słowo klucz brzmi w tym przypadku „przepustowość”. Im płynniej i sprawniej jest on w stanie poruszać się po naszej witrynie tym chętniej zdecyduje się na wydanie swoich pieniędzy na oferowane produkty. W przeciwnym razie nawet ładna grafika i atrakcyjny cennik nie będzie w stanie go przekonać do zakupu.

W środowisku internetowych zakupów ważna jest również nasza widoczność. Strony na popularnych portalach społecznościowych to jeden z podstawowych ruchów w tym kierunku. Innym jest pozycjonowanie swojej domeny. Jeśli nie potrafimy zrobić tego samodzielnie dobrze jest powierzyć to zadanie specjalistom. Od tego zależy, czy klienci szukając produktów z naszej oferty w wynikach wyszukiwania zobaczą nasz sklep, czy też popularność będzie możliwa do zdobycia tylko metodą pantoflową.

O co koniecznie zadbać?

Jeśli chodzi o sklepy internetowe to bardzo ważne jest by sprzedaż zorganizowana była jak najpłynniej i efektywniej. Ceny powinny zawierać opłacalną dla nas marżę. Wysyłka być różnorodna i przemyślana – np. zawarcie kontraktu z określoną firmą kurierską. Oferując szybka wysyłkę dobrze jest się zatowarować, by uniknąć sytuacji, kiedy nie możemy zrealizować zamówienia, gdyż nasz dostawca nie ma danego produktu w magazynie. Opisy produktów to również ważny element oferty sprzedażowej,

więc dobrze jest zatrudnić (lub samemu napisać) copywritera – kiedy sklep już się rozwinie. Na koniec pozostaje nam budowanie relacji z klientami, w taki sposób, by chętnie wracali na naszą stronę i jak najczęściej chcieli dokonywać kolejnych zakupów.

Materiał przygotowany przy współpracy z blogiem IT.

Agencja interaktywna – jej udział w dzisiejszym rynku

Współcześnie stawia się o wiele bardziej na wirtualność i marketing, który odbywa się w Internecie. Popularność oraz zapotrzebowanie na ten typ reklamy przyczynił się do wzrostu liczby firm zajmujących się tym w sposób profesjonalny. Każde szanujące się przedsiębiorstwo pragnie zostać dostrzeżone w Sieci, a tym właśnie zajmują się agencje interaktywne.

Czym jest agencja interaktywna?

Współcześnie stawia się o wiele bardziej na wirtualność i marketing, który odbywa się w Internecie. Popularność oraz zapotrzebowanie na ten typ reklamy przyczynił się do wzrostu liczby firm zajmujących się tym w sposób profesjonalny. Każde szanujące się przedsiębiorstwo pragnie zostać dostrzeżone w Sieci, a tym właśnie zajmują się agencje interaktywne. Czym jest agencja interaktywna? Najściślej rzecz ujmując, agencja interaktywna to zespół specjalistów, którzy posiadają wiedzę i kompetencje do kreowania wizerunku danej firmy lub klienta indywidualnego w Internecie.

to zespół specjalistów, którzy posiadają wiedzę i kompetencje do kreowania wizerunku danej firmy lub klienta indywidualnego w Internecie.

Najważniejsze jest tutaj osiągnięcie odpowiednich wyników, ale też stała współpraca i konsultacje z klientem, który zamawia daną usługę. Takie projekty muszą przebiegać na zasadzie wzajemnej interakcji, bo tylko klient jest w stanie w pełni doprecyzować specyfikę własnej branży. To właśnie na podstawie tej wiedzy – założeń i celów przedstawionych przez daną firmę – opracowuje się metody promocji wizerunkowej w Sieci.

Czy to nie za mało?

Pozornie może się wydawać, że ograniczenie się do jednego kanału reklamowego to niezbyt rozważne posunięcie. Skoro promocja ma odbywać się tylko i wyłącznie w Internecie to pole manewru (zgodnie z logiką) powinno być ograniczone. Nic bardziej błędnego. Internet to platforma na tyle multimedialna, że jest w stanie zastąpić tradycyjne formy dotarcia do klienta, a nawet wzbogacić je o nowe metody i sposoby. Dodatkowym plusem działania marketingowego w Sieci jest możliwość jednoczesnego wdrożenia wielu różnych narzędzi oraz niemal nieograniczona kontrola nad nimi. Dzięki temu skuteczność takiej reklamy może być naprawdę wysoka – wszystko zależy tu przede wszystkim od umiejętności zespołu kreatywnego danej agencji. Kompetencje agencji interaktywnej Zasób kompetencji, jaki posiada zespół pracujący w agencji interaktywnej jest naprawdę imponujący. Są to między innymi:- umiejętność dobrego przygotowania wyglądu i treści na stronie klienta,- wiedza i zdolności tworzenia stron,

Zasób kompetencji, jaki posiada zespół pracujący w agencji interaktywnej jest naprawdę imponujący. Są to między innymi:- umiejętność dobrego przygotowania wyglądu i treści na stronie klienta,- wiedza i zdolności tworzenia stron,

które zainteresują i przyciągną internautów, – umiejętności z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji stron WWW,- znajomość mechanizmów funkcjonujących w skutecznej reklamie w Sieci oraz kreatywność i nadążanie za aktualnymi trendami,- zakładanie i prowadzenie profilów firm na portalach społecznościowych,- umiejętne prowadzenie bloga,- dobry copywriting (pisanie artykułów oraz innych treści sponsorowanych),- rozwinięte zdolności przekonywania i wpływania na decyzję klientów (szybkość decyzji o kliknięciu w Internecie jest dużo większa niż podczas przełączania programów w TV).- newslettery,- tworzenie grafik reklamowych,- umiejętne wykorzystanie możliwości Internetu.

Kompetencje agencji interaktywnej

Zasób kompetencji, jaki posiada zespół pracujący w agencji interaktywnej jest naprawdę imponujący. Są to między innymi:
– umiejętność dobrego przygotowania wyglądu i treści na stronie klienta,
– wiedza i zdolności tworzenia stron, które zainteresują i przyciągną internautów,
– umiejętności z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji stron WWW,
– znajomość mechanizmów funkcjonujących w skutecznej reklamie w Sieci oraz kreatywność i nadążanie za aktualnymi trendami,
– zakładanie i prowadzenie profilów firm na portalach społecznościowych,
– umiejętne prowadzenie bloga,
– dobry copywriting (pisanie artykułów oraz innych treści sponsorowanych),
– rozwinięte zdolności przekonywania i wpływania na decyzję klientów (szybkość decyzji o kliknięciu w Internecie jest dużo większa niż podczas przełączania programów w TV).
– newslettery,
– tworzenie grafik reklamowych,
– umiejętne wykorzystanie możliwości Internetu.

Artykuł zrealizowany przy współpracy z portalem PrasaiMedia.pl .