Czy używać tagów na stronie?

Czy używać tagów na stronie?

Z stosowaniem tagów lub chmury tagów wiążą się zarówno zalety, jaki i wady. Wpływają one również na pozycjonowanie stron WWW. Jeśli zdecydujesz się jednak na używanie tagów na swojej stronie internetowej, zrób to w odpowiedni sposób, albo zostaniesz ukarany przez Google.

Co to jest tag i co to jest chmura tagów?

Jeśli masz bloga, prawdopodobnie umieszczasz swoje artykuły w odpowiednich kategoriach. Tagi są dookreśleniem typu artykułu. Jeśli na przykład napisałeś artykuł o „jabłoni”, można umieścić ten artykuł w kategorii o nazwie „Ogród”. Oprócz tego jednak możesz zaznaczyć kilka tagów, które dokładniej określą, co znajduję w danym artykule. Mogą  to być „jabłonie”, „drzewa”, „owoce” itd. Są to znaczniki.

Strony Tag działają jak strony kategorii – odpowiednie słowo tag, linkuję do wszystkich stron, które zostały oznaczone takim znacznikiem.

Często zdarza się również, że właściciele stron umieszczają w panelu z widgetami chmury tagów. Jest to lista z tagami, które są najczęściej używane na stronie internetowej. Im częściej tag został użyty, tym jest większy rozmiar czcionki danego słowa. Oto przykład chmury tagów:

czy używać tagów

Jak widać, ta strona zawiera w szczególności artykuły o nauce, edukacji oraz gotowaniu i jedzeniu, ponieważ rozmiar czcionki jest większy.

Korzyści z używania tagów

Jeśli używasz tagów na swojej stronie, powstaję wiele stron/tagów. Pamiętaj, że są to oddzielne linki. Są to również swego rodzaju agregaty, które pomagają w wyszukiwaniu słów kluczowych. Oznacza to, że osoby, które wyszukują czegoś w Google, mogą znaleźć twoją witrynę łatwiej, bo masz stronę, która zawiera artykuły o tym słowie kluczowym.

Jeśli wahasz się czy używać tagów na stronie – rozumiem. Należy jednak przynajmniej odpowiednio oznaczyć pojedyncze artykuły. Może to wesprzeć proces pozycjonowania oraz UX(User experience).

Sprawdź również  Nie róbcie z SEOwca wariata! (Wpis żartobliwy)

Czytelnicy, którzy przegląda artykuł na twojej stronie internetowej, mogą kliknąć w tag aby wyświetlić więcej artykułów w danej tematyce. Tak, więc przy pomocy odpowiednich tagów możemy znacznie obniżyć współczynnik odrzuceń.

Wady użycia tagów.

Największą wadą znaczników jest powielanie treści na stronie internetowej. Jeżeli tak się dzieję strona ma niższą wartość SEO, co doprowadza do niższego miejsca witryny w Google SERP. Powodem wystąpienia duplikatów jest to, że wiele osób nie ma ustawionych jedynie wstępów swoich artykułów na stronach kategorii lub stron/tag. Strony takie wyświetlają cały artykuł i jest to wielki błąd.

Wskazówka: Używaj tylko wstępu tekstów z artykułów na obu stronach tagów i kategorii stron. Należy również stworzyć odpowiedni opis dla każdej kategorii lub tagu. Wymaga to czasu, ale sprawi, że ​​każda strona/tag staję się bardziej wyjątkowy i pozwoli to uniknąć powielania treści. Stosując się do tych zasad, nie mamy szans, aby być ukaranym przez Google.

Inną wadą tagów może być nadmierne upychanie słów kluczowych. Nigdy nie zaznaczaj zbyt wiele tagów.

Wskazówka: Swoje artykuły oznaczaj maksymalnie 10 znacznikami. Pozwoli to uniknąć problemów z Google.

Czy mogę używać tagów lub chmury tagów?

Na niektórych z moich stron internetowych używam tagów a na innych stronach internetowych nie. Jak już wspominałem Istnieją zarówno zalety i wady tego rozwiązania. Jeśli zdecydujesz się używać znaczników, to pamiętaj, aby uniknąć powielania treści. I zapamiętaj: Wiele razy to strona/tag ląduję z przodu i staję się landing pagem twoich gości. Upewnij się zatem, że strona/ tag, wygląda ładnie i zachęca do oglądania.

Poza tym, spróbuj znaleźć odpowiednie znaczniki, które mogą być stosowane wśród większej liczby artykułów. Unikniesz dzięki temu zbyt wielkiej ilości tagów oraz unikniesz tagów z dwoma lub trzema stronami. Wpływa to poniekąd na pozycjonowanie.

Sprawdź również  O podstawach usability słów kilka

Z drugiej strony tagi chmury nie mają żadnego konkretnego zastosowania dla czytelnika. Jest to upychanie słów kluczowych i nie da Ci żadnej korzyści. Więc nie zawsze musisz używać tego rozwiązania na swoich stronach internetowych.

Artykuł odnalazłeś prawdopodobnie dzięki wpisaniu:

Czy używać tagów 

Czy używać tagów na stronie

tagi czy używać

używanie tagów 

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat pozycjonowania, powiększania sprzedaży w sklepie internetowym i promocji w sieci zapraszam do kategorii SEO.