Content marketing – odpowiedź na potrzeby „trudnych” marek

Każda marka, czy to bardziej, czy mniej atrakcyjna ma ten sam cel – osiągnąć sukces, czyli zostać zauważonym w morzu konkurencji. To samo dotyczy naszej przykładowej firmy, która na co dzień, jakby nie patrzeć zajmuje się wywozem nieczystości.

Jeśli firm podobnych, podobnie nieatrakcyjnych jak ona jest wiele i w związku z tym cierpią na brak zainteresowania, to czas wyjść do ludzi, dać się znaleźć i … polubić. Jak? Właśnie poprzez działania content marketingu.

Zacznijmy od strony internetowej!

Nie będziemy tu odkrywcami, jeśli powiemy, że dobra strona internetowa to okno na świat. I rzeczywiście, jeśli chce się być zauważonym, trzeba sobie to okno otworzyć i to bardzo szeroko. Strona jest wizytówką firmy i powinna być tak zaprojektowana, aby swoją estetyką zachęcała do pozostania dłużej i zapoznania się z ofertą. Potrzebna jest więc odpowiednia grafika. A gdy już internauta wejdzie, trzeba zainteresować go odpowiednią treścią.

I tu wkracza content marketing

  • Jak powinna wyglądać taka strona?
  • Co powinno być na niej zawarte?

Czy zwykły beczkowóz i nachalny tekst sprzedażowy „jesteśmy najlepsi, wywieziemy Twoje nieczystości szybko i fachowo” to jedyne, co może firmie asenizacyjnej zaoferować reklama?

bio-42609_960_720Oczywiście, że nie. Wokół takiej firmy można zbudować całkiem przyjemny, atrakcyjny wręcz kontekst. Na przykład skoncentrować się na ochronie środowiska, która w ostatnim czasie stała się modna, cool i trendy. Pokazać usługę z innej perspektywy i pod jej kątem stworzyć i grafikę, i ciekawe teksty.

Drogowskazy do strony, czyli słów kilka o link building

Jak sprawić, aby internauci trafiali na tę właśnie stronę? Co zrobić, aby pomimo wielu innych, podobnych stron, odwiedzana była ona chętnie i często? Najlepszym sposobem jest rozmieszczenie w sieci swoistych drogowskazów. Fachowo nazywa się to Link Building.

Sprawdź również  Jak rozwijać markę, która ma słaby produkt

Polega to na zamieszczaniu na innych stronach, portalach wartościowych tekstów (np. porad, które rozwiązują konkretne problemy z użytkowaniem szamba) wraz z linkiem do naszej strony. Oczywiście ważne jest, aby linki umieszczane były na wartościowych blogach, serwisach tematycznych czy forach i by znajdowały się w otoczeniu równie ciekawych i zbieżnych tematycznie treści, które dostarczą czytelnikowi poszukiwanych informacji, czy ciekawych wiadomości.

Reklama szamba na Facebooku i YouTube ? Czyli jak wykorzystać social media

Jeśli firma chce być znaleziona, musi być tam, gdzie ludzie szukają. A dziś wielu szuka właśnie w mediach społecznościowych. Dlatego też błędem byłoby nie stworzyć profili stanowiących dopełnienie działań w obszarze content marketingu.

Przykładowy filmik instruktażowy na Youtube – pod spodem Q&A.

Kierując się zasadą spójności, tak ważnej w identyfikacji wizualnej firmy, należy profile takie prowadzić wykorzystując motyw, który nadaje charakter stronie www, a jednocześnie w sposób niebanalny, inteligentny, zaskakujący. Jak?

Chociażby prezentując usługi w kontekście dbania o czystość Polskiego Morza, a co za tym idzie, jakość wody, czy mięsa ryb, które w nim pływają.

Google AdWords – czyli, jak nie utonąć wśród konkurencji

Konkurencja zawsze była, jest i będzie i absolutnie nie należy się jej bać, ani tym bardziej zachowywać w stosunku do niej nieczysto. Dobra, uczciwa reklama pozwoli Ci skutecznie się wypromować, być o krok, a nawet dwa przed konkurencją. Doskonałym przykładem jest kampania Google AdWords, która pomoże w krótkim czasie precyzyjnie trafić do interesującej Cię grupy odbiorców. Dzięki niej szybko rozpropagujesz swoją firmę czy usługi, zwiększysz rozpoznawalność marki, zbudujesz listę osób zainteresowanych np. Twoimi usługami a pośrednio zwiększysz ruch na stronie internetowej.

Sprawdź również  Jakich błędów należy unikać wykorzystując marketing internetowy?

 Agencja content marketingowa tworząc wokół firmy odpowiedni content jest w stanie uczynić ją nie tylko znaną, ale i ciekawą, a nawet modną. Odpowiednio dobrane słowa, ujęte w odpowiednim kontekście i opublikowane we właściwym miejscu potrafią wywindować firmę z pozycji „kopciuszka” na pozycję „księżniczki”. Trzeba tylko dostrzec drzemiący w niej potencjał i umiejętnie go wykorzystać.